Kinderen

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Gwen VIERSTRAETE
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2020, 21:12

Kinderen

Bericht door Gwen VIERSTRAETE »

Hallo, ik ben mama van 3 kinderen 3, 6 en 9 jaar. Hebben geen overgewicht en zijn fit maar ik vroeg me af of de tips ook hetzelfde zijn bij kinderen? Zoals geen tussendoortjes? Nu krijgen ze om 10u stuk fruit om 15h koek en savonds nog yoghurtje... Of werkt hun lichaampje anders?

Verder maakte ik me de bedenking in de tip het braadvet op je aardappelen doen omdat de koolhydraten minder rap vrijkomen dan ook zo is als je boter op je boterhammen smeert en boter bij je puree doet? Of is dit te kort door de bocht nagedacht :lol:

Nu 1 week bezig en al 800 gr afgevallen :) deze week foodbag laten komen. (Ik woon in België) met koolhydraatarme recepten en alle toebehorende ingrediënten. Lekker makkelijk om de nieuwe kookwijze uit te proberen.

Groetjes Gwen.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Kinderen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedemiddag beste Gwen,

Voor je kinderen is het prima dat ze tussendoortjes eten. Zij zijn aan het groeien, de cellen worden vermeerderd. Dus je kunt hen de tussendoortjes met een gerust hart geven. Wel goed om na te denken over wat je ze geeft. Liever geen liga, snelle jelle of andere makkelijke koeken. Een uur later hebben ze weer trek en zakt de concentratie terug. Dat is zonde als ze op school zijn.

Wat jus over de aardappelen vanuit een goede roomboter is inderdaad een mooie 'vermomming' voor de aardappelen, de bloedsuikerspiegel wordt daardoor wat minder hard opgejaagd.

Groetjes en lekker doorgaan zo, je doet het goed!

Janneke
Plaats reactie