Fruit na avondeten en Spa rood met smaakje

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
roos&zo
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2021, 09:37

Fruit na avondeten en Spa rood met smaakje

Bericht door roos&zo »

Hallo,
Ik vind het een fijn programma en goed vol te houden. Ik heb echter twee vragen:
Ik vroeg me af of het verstandig is na de avondmaaltijd nog een stuk fruit als een appel of sinaasappel te nemen. Ik heb hier vaak nog zin in (normaal gesproken at ik dit einde van de middag of ergens in de avond), dus nu eet ik het gelijk na mijn avondmaaltijd. Ik ben echter opgegroeid met het idee dat het niet goed is fruit direct na een maaltijd te nuttigen. Wellicht is dit een verouderd idee, over voeding bestaan immers zoveel verschillende meningen.. Ik was benieuwd hoe jullie hierover denken en of jullie mij kunnen adviseren.
Dan mijn tweede vraag gaat over Spa rood met een smaakje (Citroen of andere smaak), zonder toegevoegde suikers. Kan ik dit tussendoor gewoon drinken of beïnvloed dit mijn bloedsuikerspiegel?
Alvast bedankt voor het reageren.
Groet Rozemarijn
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Fruit na avondeten en Spa rood met smaakje

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Rozemarijn,

Je fruit kun je prima nemen na je maaltijd. De gedachte dat het niet altijd een goed idee is heeft te maken met gisting, klachten over buikpijn en dat je het fruit niet goed zou kunnen verteren.
Ik heb zelf een periode mijn fruit voor de maaltijd genomen maar ik merk geen verschil.
Je kunt je fruit gewoon prima na je maaltijd nemen.
De spa die je beschrijft drink ik zelf ook. Er zit een aroma in, dat zou een suikertje kunnen zijn, maar dat kunnen we niet achterhalen.
Het effect zal minimaal zijn. Probeer eens uit hoe het bevalt met én zonder.

Groetjes, Janneke
Plaats reactie