Slap en chagrijnig

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Joyce Westerveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2021, 16:28

Slap en chagrijnig

Bericht door Joyce Westerveld »

Hoi,
Ik doe vanaf 3 mei (dus al meer dan een maand) het programma en hou het goed vol. Ik ben ook content met de resultaten (ca 2,5 kg kwijt en strakker, minder opgeblazen gevoel).
Maar wat ik maar blijf houden, is dat ik me slap voel en tegen etenstijd echt chaggy word! Ik ben ook draaiierig als ik overeind kom, en voel me soms echt zo slap, alsof ik geen deuk in een pakje boter kan slaan. Ik sport minstens drie keer, en ook dan voel ik me slapper.
Ik eet best veel, moet m’n best doen om nog even wat extra te nemen tijdens/na de drie maaltijden. Dan zit ik soms echt vol, ook niet zo fijn.
Ik eet vegetarisch, maar slik ijzer, vitamine b en d.
Ik weet dat dit tijdens de eerste weken zo kan gaan, maar duurt het nu niet wat lang...? Toch maar even langs huisarts om te checken op bloedarmoede / vitamine tekort?
Groet
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Slap en chagrijnig

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha beste Joyce,

Oeh ja, dat duurt echt te lang ja.
Goed te weten dat je extra ijzer en B en D slikt.
Hoe zien je maaltijden eruit?
Eet je veganistisch of eet je wel ei/vis/zuivel? Ik ben benieuwd of je wel koolhydraten eet? Of volledig ketogeen?

En je eet genoeg zeg je, als je echt vol raakt, dan eet je zeker genoeg.
Als je zegt dat je draaierig bent, is ijzer inderdaad een ding. Maar ook magnesium kan daarin wat aanvullends bieden

ik ben erg benieuwd wat eruit het bloedonderzoek komt.

Groetjes, Janneke
Joyce Westerveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2021, 16:28

Re: Slap en chagrijnig

Bericht door Joyce Westerveld »

Hmmm ja wel ei, vis en zuivel.. en ook wel koolhydraten, meestal 2 volkoren boterhammen per dag en ‘s avonds nog wat pasta of zilvervliesrijst..
Ik ga bloed laten prikken, dank Janneke!
Wietske Dijkman
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2021, 13:51

Re: Slap en chagrijnig

Bericht door Wietske Dijkman »

Ha Joyce, ik ben ook erg benieuwd wat er bij jou uitkomt. Mijn verhaal en ervaringen zijn identiek aan die van jou. Sportte ook al 4x per week. Ben keurig afgevallen in maand en kan me goed houden aan dieet (eet ook zeker niet te weinig, en nog wel (beperkt) brood, pasta etc ). Maar ook ik voel me na goede maand nog steeds slap en regelmatig dizzy in hoofd (ook bij opstaan!). Conditie is behoorlijk achteruit gegaan. Uit bloedtest kwam echter niets naar voren. Dacht dat dit niet van ‘dieet’ kon komen na ruim 4 weken maar twijfel nu wel een beetje…
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Slap en chagrijnig

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha Wietske,

Er kwam dus niet uit je bloedonderzoek?
Bloeddruk gemeten?
Ijzer?

Kun je eens experimenteren om wat meer koolhydraten te nemen?
Eens zien wat er dan gebeurt.

Groetjes Janneke
Wietske Dijkman
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2021, 13:51

Re: Slap en chagrijnig

Bericht door Wietske Dijkman »

Ja, beiden zijn gecheckt (en andere waarden), deze waren goed.
Ben inderdaad al begonnen met wat meer koolhydraten te nemen en vandaag besloten ook weer ‘gewone boterhammen lunches’ te nemen. Kijken wat dat doet.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Slap en chagrijnig

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ja, ik ben benieuwd. Hou je me op de hoogte?
simone van dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2022, 12:46

Re: Slap en chagrijnig

Bericht door simone van dijk »

Suggestie : zelf doe ik veel met peulvruchten, warm of koud (salade) bij lunch en/of diner. Dat vult mij langdurig, mooie combinatie van eiwit, langzame koolhydraat en veel vezels. Maar dat doe jij zelf misschien ook al .
Plaats reactie