Suikersipegel

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Tanja
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2018, 10:29

Suikersipegel

Bericht door Tanja »

Beste Janneke,
Eergisteren ben ik opnieuw gestart. Omdat die drie maaltijden me lastig vallen was het eerder niet helemaal gegaan zoals ik hoopte. Eerder werd er altijd geadviseerd om meerdere kleine maaltijden per dag te nuttigen om de suikerspiegel niet teveel te laten schommelen. Dus die drie keer is juist voor mij een verrassing omdat ik dacht als je 5-6 keer een gezonde hele kleine maaltijd neemt, dat hij daar dan juist stabiel van bleef. Ik ga dit proberen en kijken hoe ik me voel, maar was benieuwd hoe dit zo is gedraaid in de wetenschap over de glucosespiegel?
Groeten
Tanja
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Suikersipegel

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Tanja,

Er zijn nog steeds veel dietisten die adviseren om 6 (kleine) maaltijden per dag te eten.
Ons advies is maximaal drie maaltijden per dag, dit vanuit gezondheidswetenschap bekeken.
'Eten is ontsteken'. Iedere maaltijd kost energie voor je lijf om te verwerken. Heb je veel eetmomenten per dag, dan trigger je daarmee de versterking van ontstekingen in je lijf. Daarbij is het nog van belang wát je eet: eet je veel snelle koolhydraten, dan is het moeilijk om het bij drie maaltijden te houden omdat je juist meer trek krijgt door de wisseling van je bloedsuikerspiegel.

Groetjes, Janneke
Tanja
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2018, 10:29

Re: Suikersipegel

Bericht door Tanja »

Dankjewel voor je reactie, dat maakt het inderdaad duidelijker.
Groetjes
Tanja
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Suikersipegel

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Fijn, dank je wel!
Plaats reactie