Terug naar eetpatroon met koolhydraten

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Marion kuper
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2020, 11:27

Terug naar eetpatroon met koolhydraten

Bericht door Marion kuper »

Uitgangspunt van het aangepaste eetpatroon is om over te gaan naar een metabolisme wat gebaseerd is op vetverbranding. Maar ik ben benieuwd .. stel dat ik de boterhammen in de ochtend toch wel heel erg lekker vind. En die pasta bij het avondeten. Kortom weer terug naar inname van de snelle koolhydraten. Wat is dan het effect op mn gewicht? Kortom; als je overschakelt kan je dan nog terugschakelen zonder dat dit effect heeft op mijn gewicht?
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Terug naar eetpatroon met koolhydraten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Marion,

Je kunt langzaamaan steeds weer wat meer koolhydraten toevoegen aan je maaltijden om te ervaren hoe dat bevalt.
Als je nog steeds minder eet dan je verbrandt, maakt het op de lange termijn niet uit of je je voedingsstoffen uit koolhydraten of vetten haalt. Het gevaar is wel dat je teveel koolhydraten gaat eten, die je niet kunt verbranden omdat je veel stil zit bv of niet dagelijks sport. Dan slaat je lijf het overschot aan koolhydraten op als vetten.

Groetjes, Janneke
Marion kuper
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2020, 11:27

Re: Terug naar eetpatroon met koolhydraten

Bericht door Marion kuper »

Dank voor de reactie, Janneke!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Terug naar eetpatroon met koolhydraten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Graag gedaan, ik ben benieuwd hoe het je zal bevallen! Ik heb er zelf ook mee geëxperimenteerd en stap toch weer terug naar minder khd.
Dat lijkt toch beter bij mijn lijf te passen.
Maar dat is uiteraard anders voor iedereen :-)
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Terug naar eetpatroon met koolhydraten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Graag gedaan, ik ben benieuwd hoe het je zal bevallen! Ik heb er zelf ook mee geëxperimenteerd en stap toch weer terug naar minder khd.
Dat lijkt toch beter bij mijn lijf te passen.
Maar dat is uiteraard anders voor iedereen :-)
Plaats reactie