Waar doe je de ademhalingsoefening voor het lopen?

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Anoukje

Waar doe je de ademhalingsoefening voor het lopen?

Bericht door Anoukje »

Ik doe de ademhalingsoefening voor het lopen thuis op de bank. Maar daarna doe ik wat warming-up oefeningen, waardoor mijn hartslag natuurlijk weer omhoog gaat.
In het filmpje zag ik Koen buiten die oefening doe. Maar ik zie me nog niet 2 minuten op straat die oefening staan doen, dat lijkt me helemaal niet ontspannen.
Maakt het nog uit wanneer je dit doet?

groeten Anouk

Sasky2020

Re: Waar doe je de ademhalingsoefening voor het lopen?

Bericht door Sasky2020 »

Hoi Anouk,

Geen idee of ik dat goed doe maar ik zie de w.u. als onderdeel van het sporten. Dus ik doe ook eerst de ademhalingsoefeningen en daarna de w.u. en dan hobbel ik de deur uit. Als ik met een groepsles meedoe lopen we eerst een stukje en doen we daarna de w.u. maar als ik alleen train doe ik hetzelfde wat jij doet.

Janneke - Sportrusten

Re: Waar doe je de ademhalingsoefening voor het lopen?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Anouk,

Het is prima om het voor je warming-up te doen, dan begint je lijf in rust.

Als je dan aan je daadwerkelijke training begint, is het goed om nog even te voelen hoe je ervoor staat; merk je dat je enorm opgejaagd bent, dan is het goed om nog even een kort moment te nemen om je hartslag iets te laten zakken. Voel je je rustig, start je lekker met je training.

Het gaat er om dat je niet ver boven je ademfrequentie begint met lopen, om te voorkomen dat je heel hard moet gaan lopen om je ontspannen te gaan voelen.

groetjes Janneke

Plaats reactie