Beroerd gevoel

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Run.and.eat
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2020, 20:36

Beroerd gevoel

Bericht door Run.and.eat »

Hoi Janneke,

Ik zit op dag 11 van het programma. Gaat erg goed qua eten, kan me goed aan de 3 eetmomenten houden, afgelopen zaterdag pas iets gezondigd (stukje Tony Chocolonely :D ), verder nog niet echt behoefte aan gehad. Dat gaat dus allemaal heel goed. (-2,5 kg nu) Alleen mijn energie en gevoel.. ik heb al even wat minder energie sinds de begindagen, hardlopen ging heeeel moeizaam.. maar sinds gisteren voel ik me echt zooo moe, futloos, lichte hoofdpijn (duizelig, maar dat heb ik wel eens vaker) eigenlijk gewoon wel beroerd, ziekig! Iedere ochtend check ik mijn hartslag, dat deed ik al vanaf 1 maart ivm 100 dagenprogramma, dat gaat wel oke denk ik. Rusthartslag was vanaf 1 maart rond 57/59. Nu vanaf 1 mei zit ik iedere keer rond 50/51, dus dat is volgens mij wel goed. Maar ik voel me dus echt niet oke, hoort dit er echt bij? Gisteren had ik volgens schema moeten hardlopen, dat heb ik overgeslagen, kon het niet opbrengen, wel gewandeld in de middag maar daarna werd ik echt niet lekker. Is dit allemasl wel goed? Hoe lang kan dit duren?
Ik hoor het graag!

Groetjes, Gerdi
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Beroerd gevoel

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedemorgen Gerdi,

Goed dat je even mailt en ik kan er helder in zijn; ja, het hoort er even bij en ja; het gaat ook weer over.
Dat ziekige gevoel is heel passend bij het maken van de switich van suiker- naar vetverbranding. Je lijf gaat energie uit ketonen halen waar het gewend was zijn energie uit glucose te halen, dit vraagt wat van je lijf. Je gaat veel vocht en zouten verliezen, je lijf gaat aan het begin meer cortisol aanmaken en dat kan een wat verhoogde hartslag geven.

Het is heel goed dat je je training hebt geskipt, het is belangrijk om goed te luisteren naar je lijf en jezelf niet meer stress te geven door heel fanatiek te sporten. Aan het begin wat rustiger sporten of wandelen is ook prima.

Het goede nieuws is dat het overgaat; bij de eén binnen een week, bij de ander binnen een maand. Wat helpt is om veel water te drinken, eventueel wat extra zout te nemen, eet genoeg en zorg dat je goed slaapt, wat eerder naar bed met een goed boek voor de ontspanning.

Dat helpt om er goed door heen te komen en je energiepeil weer snel te zien stijgen.

Veel succes Gerdi!

Groetjes Janneke
Run.and.eat
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2020, 20:36

Re: Beroerd gevoel

Bericht door Run.and.eat »

Dank je wel Janneke voor je reactie, ik had het verhaal al wel een beetje gelezen dat dit kon, maar ik voel me echt zó beroerd dat ik niet zeker wist of dit wel oke zou zijn! Ik zal erop letten goed te drinken, dat is een lastig puntje bij mij, vergeet het snel!

Groetjes, Gerdi
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Beroerd gevoel

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goed dat je het toch even checkt hoor, ik hoop dat je het dieptepunt hebt gehad (en dat er niet stiekem toch een griepje op de loer ligt)

Sterkte!
Run.and.eat
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2020, 20:36

Re: Beroerd gevoel

Bericht door Run.and.eat »

Dag Janneke, ik ben er door heen hoor! Tjee wat voelde ik me beroerd, dacht echt dat het niet oke was. Maar ben er vanaf!!

Groetjes Gerdi
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Beroerd gevoel

Bericht door Janneke - Sportrusten »

OOhhh jeah!! Daar ben ik echt heel blij mee!!!

Hoera!

:-)
Marja Botma
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2020, 12:11

Re: Beroerd gevoel

Bericht door Marja Botma »

Pff.... ik ben blij dat ik je berichtje lees. Ik heb precies hetzelfde. Hardlopen gaat voor geen meter en hartslag skyhigh bij laag tempo. Verder duizelig/misselijk. Goed om te weten dat het erbij hoort en het over gaat 😁
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Beroerd gevoel

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha Marja,

Ah ja... als je je echt zo ellendig voelt, kun je echt het idee hebben; waar ben ik in vredesnaam mee bezig...
Gelukkig ben je gerustgesteld; het gaat inderdaad echt over.

Even doorzetten; er wacht een hoop energie en rust als je er doorheen bent,

Groetjes, Janneke
Plaats reactie