Vraag over ontbijt als 1 maaltijd voor of na beweging.

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Make Sport a daily habbit #Nike

Vraag over ontbijt als 1 maaltijd voor of na beweging.

Bericht door Make Sport a daily habbit #Nike »

Beste Janneke
Ik ben nu op dag 3 van het programma. Tot nu toe super leuk de berichten en video's met tips te ontvangen.
Ik heb een vraag over tijdstip en hoeveelheid van de onbijt maaltijd. Pre Corona (lees gewoon naar werk gaan) had ik een ritme van 1 banaan met kopje groene thee om 7.30 daarna 1/2 uur naar werk fietsen en dan om 9 of 9.30 mijn bakje volle joghurt met noten en zaden. Dat telt dan eigenlijk als 2 maaltijden of niet ?

Nu doe ik in de ochtend 15-45 minuten joga of fitness op mijn matje en ga daarna aan het werk( home office. ). Ik vind het heel moeilijk om dan de banaan of appel te laten liggen en nuchter oefeningen te doen. En omdraaien en eerst een bak joghurt naar binnen werken is ook lastig wat dat verschuift het schema zo en ben ik bang dat ik niet vol hou tot lunch. En op de dagen dat is sochtends ga hardlopen moet 1×nuchter en 2x met ontbijt moet ik ook nog even zien hoe dat loopt want ik loop liefst in de ochtend.
Lang verhaal .. heb je tips hoe dit aan te pakken ?.Je boodschap voor dag 3 is lijd geen honger :D
Mvg sonja.

Janneke - Sportrusten

Re: Vraag over ontbijt als 1 maaltijd voor of na beweging.

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedemorgen beste Sonja,

Enorm fijn te lezen dat de berichten en filmpjes je goed ondersteunen.

Zoals je je ontbijt Pre Corona inzette zijn dat in feite 2 eetmomenten ja.

Het is eigenlijk en hele leuke vraag die waarschijnlijk over een week al anders is...

Als je namelijk je vetverbranding goed aan het werk hebt gezet, zul je merken dat de oefeningen een stuk makkelijker zijn voor het ontbijt.

Ik zou er nu voor kiezen om toch te beginnen met je hele ontbijt; banaan, yoghurt, wat noten en zaden. Dan heb je wel één eetmoment en gaat je vetverbranding voor je werken, ik heb de verwachting dat dit over een aantal weken anders zal zijn en dat je prima na de start van je dag je ontbijt kunt nemen.

En inderdaad, geen honger lijden; als je merkt dat de ochtend toch wat te lang wordt, maak je je ontbijt iets rijker, je kunt een gekookt eitje toevoegen bijvoorbeeld.

Succes Sonja,

lieve groetjes Janneke

Make Sport a daily habbit #Nike

Bericht door Make Sport a daily habbit #Nike »

Bedankt janneke voor je uitleg.
Even een update: Ben nu op dag 23 en het gaat super goed. Je had gelijk, het was even wennen maar het lukt om het fruit in het ontbijt te verwerken en pas na mijn activiteit te doen. Het was dus toch mentaal die behoefte om gelijk iets eten na opstaan. Het lukt nu prima om pas om 10 uur te ontbijten na een rustige run van 45 min of fitnnes lesje. Fysieke is er al veel veranderd, van 68 naar 65 kilo YES. 3x per dag eten gaat prima, mijn lijf heeft zich aangepast en heb geen grote trek meer tussendoor. Maar in mijn hoofd ben ik nog niet zo ver. Het liefst zou ik toch wel eens wat lekkers tussendoor wil pakken. Met 2 tieners in huisis er veel voorradig. De lichamelijke suiker verslaving is goed te doorbreken, zeker ook met hulp van ademhalingsoefeningen. De psychologische verslaving is veel hardnekkiger. Heb je daarvoor nog tips ? Groetjes sonja.

Koef

Bericht door Koef »

Make Sport a daily habbit #Nike schreef:
15 mei 2020, 08:52
De psychologische verslaving is veel hardnekkiger. Heb je daarvoor nog tips ?
Wat voor mij persoonlijk heel goed werkt is om simpelweg geen 'slechte' tussendoortjes in huis te halen. Zeker als je zelf de boodschappen doet is het heel eenvoudig om koek- en snoepwaren simpelweg niet te kopen. Als je dan toch iets in huis wil hebben voor de kinderen, ga dan voor tussendoortjes met minder suikers. Lees aub wel de voedingswaarden op de etiketten want 'light' producten zijn lang niet altijd gezonder dan de normale versies.

Janneke - Sportrusten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Sonja,

Het is echt het doorbreken van gewoontes en patronen die er in de jaren zo zijn ingeslopen.

Ik denk vaak aan de fysiologische reactie; ga ik tussendoor toch eten, dan weet ik dat ik mezelf daarmee uit balans gooi; één koekje zorgt ervoor dat ik na een uur weer trek heb in nog een koekje en dat dan gaan negeren vind ik veel ingewikkelder dan het eerste koekje niet te nemen.

groetjes Janneke

Plaats reactie