Benen helemaal leeg na 2 uur

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
mlruben

Benen helemaal leeg na 2 uur

Bericht door mlruben » 02 feb 2020, 09:16

2 Weken geleden heb ik deelgenomen aan een 22 km trail in Limburg. In dl 2 gelopen ( op hartslag) omdat ik aan het trainen ben voor de marathon van Maastricht naar Vaals half maart. Ik had bananenpannekoekjes voor ontbijt gemaakt en water mee tijdens de run en een paar stukjes bananenbrood. Na 2 uur wilden mijn benen echt niet meer, had echt het gevoel dat de tank leeg was, stukje bananenbrood hielp niet. Gelukkig liep ik op met een gezellige Belg die mij een gelletje aanbood. Die maar gepakt en toen ging het wel weer. Tempo was er finaal uit maar prachtige run wel uit kunnen lopen. Inmiddels ben ik voor de 2e keer gestart met het 30 dagen programma omdat ik 1,5 kg kwijt ben en ik nog meer wil afvallen. Het voedingspatroon voelt heel goed voor mijn lijf door de ontspanning slaap ik beter en mijn focus en ontspanning op het werk is ook duidelijk verbeterd. Allemaal redenen om door te gaan. Mijn vraag is eigenlijk of het verstandig is om tijdens de marathon toch sportdrank en gels mee te nemen? Die laatste ervaring was echt niet prettig.

Janneke - Sportrusten

Re: Benen helemaal leeg na 2 uur

Bericht door Janneke - Sportrusten » 19 feb 2020, 10:32

Hoi,

Volgens mij kwam jouw bericht op facebook ook langs he?

Met dit soort evenementen kun je uiteraard prima gels of suiker nemen. Je hóeft echt niet zonder te sporten.

Trailen over dit soort afstanden is machtig mooi en vergt ook best veel van je lijf; je gaat suikers verbranden. En na een uur of twee ben je wel door je suikers heen. Een lege tank is heel vervelend; dat geeft een heel naar gevoel en dat kun je voorkomen door op dit soort dagen wat meer koolhydraten te nemen dan je gewend bent. Kan het zonder; ja... hele volksstammen roepen dat het zonder kan; is het nodig; nee... het is niet nodig! Dus doe vooral wat voor jou goed voelt!

Groetjes Janneke

Plaats reactie