dames dingen

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Jose watrin
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 dec 2019, 23:13

dames dingen

Bericht door Jose watrin »

Hallo allemaal
Voor ik ongesteld moet worden heb ik altijd mega veel honger naar chocolade en chips. Vet, zoet en zout dus. Giga neiging om te snoepen...niet alles even koolhydraat arm. Daarbij neemt mijn gewicht en omvang in de dagen ervoor ook giga toe. Herkent iemand dit en wat zijn jou favoriete snaai dingen??? Ben veganistisch dus al een hoop dingen vallen af, dat scheelt. Anders zou ik hele platen milka met biscuit naar binnen werken, en dan de grote versie :lol:
Koef
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:50

Re: dames dingen

Bericht door Koef »

Hi Jose,

Over het gewicht zou ik me niet te veel druk maken. Zoals je zelf waarschijnlijk ook al weet kunnen hormonen er voor zorgen dat je binnen enkele dagen liters extra vocht vasthoudt. Dat vocht zou je na verloop van tijd weer gewoon moeten verliezen, op voorwaarde dat je niet meer dan je calorie-behoefte gegeten hebt in die dagen ;). Qua vegan snaai-voer kan ik niet echt iets adviseren maar ik denk dat we allemaal wel zo'n xxl milka reep naar binnen kunnen werken op z'n tijd :roll:. Ik heb jaren geleden ooit thuis eiwitrepen gemaakt en ik moet zeggen dat dat qua tussendoortje wel prima was. Caloriearm waren ze niet bepaald, maar ze vulden op zich best aardig. Je kan natuurlijk ook vegan eiwitrepen kopen. Andere eiwitrijke producten zijn ook uiteraard ook prima :).
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: dames dingen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste José,

Ah ja... herkenbaar...

Je enorme hongergevoel is te verklaren door je hormonen; je maakt meer progesteron aan en je stresshormoon cortisol is verhoogd.
Daardoor word je kribbig, krijg je een onstilbare honger naar koolhydraatrijke voeding en suikers.
Probeer op die momenten veel water te drinken, goed te slapen en toch de juiste dingen te eten om de drang naar nog meer slechte voeding niet nóg groter te maken. En als je een lekker tussendoortje wil; in het boek staat een recept van pure choco met kokos...

Groetjes Janneke
Plaats reactie