Broodfan

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
rreijers
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jan 2015, 17:37

Broodfan

Bericht door rreijers »

Hoi,

Ik ben een enorme broodfan.
's ochtends 4, tussen de middag 4. In de middag heb ik dat nu terug gebracht naar 2 en een bak yoghurt met vulling.
Kan dat, of moet ik (bijna helemaal) van het brood af?
IreneVV
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2017, 12:27

Re: Broodfan

Bericht door IreneVV »

Daar ben ik ook benieuwd naar.
Ik zit nu op dag 3 en heb al 3x geluncht met een groene salade met ei kip tonijn etc

Toch vandaag nog een boterham erbij gepakt anders val ik om van de honger.
Tegen 16 uur vanmiddag viel ik om can de futloosheid en de slaap.
Is dat normaal? Morgen op mijn werk kan ik eigenlijk ook alleen lunchen met boterhammen
Marjolente
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 apr 2019, 08:34

Re: Broodfan

Bericht door Marjolente »

Ik denk dat het goed is om bijna helemaal van het brood af te gaan. Vooral de eerste weken.
Zelf neem ik op werkdagen ook wel brood mee omdat het lastig is anders te doen en dat wissel ik af met de amandelcake uit het kookboek. Kan ook in een trommeltje mee en past binnen het programma. Daarnaast altijd een grote bak rauwkost mee.
En wees niet te streng. Bouw het langzaam af en geniet er met volle teugen van als je het wel eet
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Broodfan

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi allemaal,

Het ligt eraan wat je doel is én hoeveel energie je verbrandt,
Als je heel veel gewicht kwijt wilt, is het goed om zo min mogelijk koolhydraten te gebruiken.
Maar als je er ook intensief bij sport, zijn koolhydraten ook echt prima om te eten, maar zorg voor een goede verdeling.
Het is goed om te blijven bedenken; niet verbruikte koolhydraten, slaan zich om als vet, ga je intensief trainen; dan kun je dus prima koolhydraten nemen, sport je niet zo intensief dan kun je dat prima op je vetverbranding doen.

Dus helemaal zonder brood is niet nodig maar het is wel goed om te kijken naar hoe je je brood 'aankleedt'.

Als je gewend bent om zes boterhammen te eten met chocopasta, dan loont het echt om overstappen naar twee boterhammen die je enorm vult; kaas, sla, avocado, eitje... Op die manier 'vermom' je de koolhydraten met wat vetten en eiwitten waardoor het brood een minder snelle piek geeft in je bloedsuikerspiegel.

Groetjes Janneke
Plaats reactie