welke ademhalingsoefening en welke sportuitdaging

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
N@dine
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2019, 12:17

welke ademhalingsoefening en welke sportuitdaging

Bericht door N@dine »

Hallo, hoe weet ik welke ademhalingsoefening ik moet doen per dag. En hoe kom ik er achter wat de sportuitdagingen zijn? Ik dacht dat je deze per dag uitgelegd zou krijgen maar ik krijg tot nog toe alleen een filmpje van Janneke met een ondersteunend woordje en voedingstip
Marjolente
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 apr 2019, 08:34

Re: welke ademhalingsoefening en welke sportuitdaging

Bericht door Marjolente »

In het boek verademing staat achtergrond informatie en ademhalingsoefeningen. Dat lees je en je probeert oefeningen uit.

Mbt sporten: drie keer per week, waarvan 1x vogels kijken. En 1 x nuchter. Verder veel in D2 (check evt de site hiervoor) en vooral wat bij jou past.

Helpt dit je verder ?
N@dine
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2019, 12:17

Re: welke ademhalingsoefening en welke sportuitdaging

Bericht door N@dine »

Ik ga er naar op zoek, dank u wel
N@dine
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2019, 12:17

Re: welke ademhalingsoefening en welke sportuitdaging

Bericht door N@dine »

Het maakt me wel onzeker. Dus er wordt verwacht dat je meteen drie keer in de week zeker 5 km per keer waarvan een keer zelfs op hoge snelheid. Ik red niet eens 3 km dus zeker niet op hoge snelheid. Ik had graag opbouwend willen leren sporten maar ben bang dat deze maand challenge daar niet voor is weggelegd en het voor mij een vervroegde mislukte poging is om
Marjolein79
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2019, 07:38

Re: welke ademhalingsoefening en welke sportuitdaging

Bericht door Marjolein79 »

Ik heb dezelfde vraag, ademhalingsoefening kan ik nog wel terugvinden, maar gegevens over sporten? En ik heb ook iets gelezen/gehoord over nuchter sporten, maar tot nu toe krijg ik alleen maar filmpjes over voeding. Wanneer moet je dan beginnen met sporten of moet je dat zelf maar uitzoeken? Ik had meer uitleg hierover verwacht, wat je elke dag moet doen bijvoorbeeld?
Marjolente
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 apr 2019, 08:34

Re: welke ademhalingsoefening en welke sportuitdaging

Bericht door Marjolente »

Niemand zegt dat je 5 km moet hardlopen toch?
Sportrusten heeft ook een beginnersschema, dat ken ik niet maar het begint vast rustig.

Het gaat om drie keer sporten. En als voor jou nu stevig wandelen is, rustig opbouwen met hardlopen is of lekker fietsen? Als je hartslag er maar van omhoog gaat.

Kunnen jullie hier voor nu verder mee?
JannekePoort
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mei 2015, 15:51

Re: welke ademhalingsoefening en welke sportuitdaging

Bericht door JannekePoort »

Hoi beste allemaal,

Ohjee... geen onzeker gevoel krijgen!
Dat is absoluut niet de bedoeling!

Qua opbouw met hardlopen hebben we een beginnersschema, die kun je gebruiken als je wilt gaan hardlopen.

Dit schema kun je vinden op:
https://www.sportrusten.nl/schemas/


Wil je niet hardlopen maar andere sporten doen; het gaat er met name om dat je hartslag omhoog gaat en als je dan in je D2-zone terecht komt (je kunt niet meer heel makkelijk kletsen maar je hijgt niet als een oud paard) dan ga je lekker!

Kunnen jullie er zo mee verder? Anders hoor ik het graag hoor!

Groetjes Janneke
You can. End of story.
N@dine
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2019, 12:17

Re: welke ademhalingsoefening en welke sportuitdaging

Bericht door N@dine »

ik heb de challenge voor een tweede keer verplaatst en hoop dat het me nu wel gaat lukken. Maar mijzelf stimuleren ben ik een soort van natte krant in. Heb meer support (schoppen onder mijn kont) van iemand anders nodig. Had ik mij beter in moeten lezen in deze challenge
Plaats reactie