Hoofdpijn na inspanning

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
N@dine
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2019, 12:17

Hoofdpijn na inspanning

Bericht door N@dine »

Morgen ga ik beginnen met het 30 dagen programma. Dus min of meer verplicht 3x per week sporten. Nu probeer ik dit al een poos maar word dit ritme vaak onderbroken door 1 oC 2 dagen flinke hoofdpijn dóór het sporten. Ik verander niets, toch voel ik al kort na de inspanning vooral als mijn hoofd erg warm is geworden dat ik hoofdpijn krijg en dit duurt werkelijk de hele dag soms zelfs 2 dagen. Herkent iemand dit en wat doe je er dan aan of tegen of voor?
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Hoofdpijn na inspanning

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Nadine,

Super dat je gaat beginnen met het programma! En ja... met 3x per week sporten bereik je meer effect dan met 1 of 2x per week sporten.
Uiteindelijk moet je 7000 calorieën verbranden om 1 kg vet kwijt te raken.

Als ik dit zo lees, ben ik benieuwd naar je hartslag, naar je gevoel van inspanning, naar je mogelijkheden tot ontspanning, naar je spierspanning, naar je vocht-inname...
Er zijn verschillende invalshoeken waaruit de hoofdpijn verklaard kan worden.

Heb je wat meer informatie voor ons?

Hartelijke groeten en tot snel in de koffiehoek!
Janneke
Monika
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2019, 09:49

Re: Hoofdpijn na inspanning

Bericht door Monika »

Hoi Nadine,
Lastig die hoofdpijn. Ik ken het helaas ook.
‘s Ochtends lekker gesport, ‘s middags in bed met de gordijnen dicht en een emmer binnen handbereik ☹️
Van de sportarts heb ik Indometacine gekregen, vanwege inspanningshoofdpijn. 1 tabletje 1 uur voor het sporten. Dat helpt meestal goed. Niet altijd.
Als ik let op mijn vochtinname (veel water drinken door de dag heen, alle dagen vd week), op mijn hartslag (ik kan blijkbaar heel goed boven mijn macht trainen 😉) en op mijn houding (hoofd rechtop) gaat het best goed. Ik train steeds vaker zonder medicijnen. Jeah! 😃🎉
Groetjes, Monika
N@dine
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2019, 12:17

Re: Hoofdpijn na inspanning

Bericht door N@dine »

Ik drink voldoende. De inspanning is minimaal ( nooit een hoogvlieger geweest maar voorheen met gemak 5 km in een half uur) nu ren ik zo’n 3 km heel relaxed, ik geniet er ook echt van. Hartslag durf ik niet te zeggen maar ik denk dat die niet verblikt of verbloost van deze minimale inspanning. Wel heb ik snel een heet hoofd. Zeker als ik probeer wat versnellingen tussendoor te doen of mij meer inspan dan relaxed hardlopen . Maar toch is de hoofdpijn heel wisselvallig.
N@dine
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2019, 12:17

Re: Hoofdpijn na inspanning

Bericht door N@dine »

Ook Monica bedankt voor je antwoord. Neem nu zelf vaak al uit voorzorg een cocktail van ip en Pm . Ga de Ha maar eens vragen
Marjolente
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 apr 2019, 08:34

Re: Hoofdpijn na inspanning

Bericht door Marjolente »

Ik krijg hoofdpijn van sporten als ik te weinig drink. (En migraine van ibuprofen 😉).

Verder kan ik je niet helpen. Ik hoop dat je de truc vindt!
Elsw
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2019, 20:22

Re: Hoofdpijn na inspanning

Bericht door Elsw »

Ongeveer een uur na het hardlopen kreeg ik ook altijd hoofdpijn. Door paar bezoeken aan de sportfysio er van af. Rekoefeningen voor de nek/schouders en looptips (vooral houdingtips:juiste armbewegingen, rechterop etc.bij het lopen hielpen mij er van af.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Hoofdpijn na inspanning

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen!

Daar hebben anderen ook wat aan!

DANK!

groetjes Janneke
Plaats reactie