Welke oefeningen eerst ?

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Nack

Welke oefeningen eerst ?

Bericht door Nack » 09 mar 2020, 13:05

Hallo,

Mijn vraag is welke oefening doe je als eerste?
Ik doe als ik wakker word de WHM die doe ik drie keer ca 20 min.
In mijn pauze op mijn werk doe ik de oefening van tem je brein en in de avond ook nog een keertje.
Mijn vraag hier over is, is het beter om na de WHM ook de ademhaling oefening van tem je brein te doen of in een andere volgorde?
Of maakt het helemaal niet uit wanneer je welke oefeningen doet?

Ik ben ook sins twee weken begonnen met koud douchen dit lukt nu eindelijk kan nu ca 30/60 sec er onder staan
Maar ik heb na het douchen erg koude handen en voeten en het duurt erg lang voor dat ze weer warm zijn ca drie uurmet extra sokken en een warm kop thee
Voor het koud af douchen heb ik mij ook altijd erg heet gedoucht dit doe ik ook niet meer
Is dit normaal? Of moet mijn lichaam gewoon wennen?

Al vast bedank voor je antwoord 😀

Koen - Sportrusten

Re: Welke oefeningen eerst ?

Bericht door Koen - Sportrusten » 10 mar 2020, 12:01

Ha,

Mooi werk dat je dagelijks de ademhalingsoefeningen doet. Jouw volgorde is perfect. Als je ná de oefeningen van Wim Hof (20 minuten) ontspanning ervaart tijdens de retentie, is dit uitstekend. Voel je dat je wat opgefokt bent na de serie oefeningen van Wim, dan kun je een 'tem je brein' oefening toevoegen.

Als je over twee weken nog steeds lang koude handen en voeten hebt, kun je het volgende proberen: een bakje water met ijsblokjes naast een bakje warm water. Wissel je handen en voeten af in koud water - warm water - koud water - warm water en kijk dan of je de doorbloeding naar je handen en voeten activeert.

Moedig voorwaarts!

Geluk,

Koen

Plaats reactie