Pagina 1 van 1

Hartslagmeting via Apple IWatch

Geplaatst: 29 okt 2019, 09:09
door Jacco Gielen
Goedemorgen,

Zijn er mensen met ervaringen met het gebruik van de Apple Iwatch als hartslagmeter? In het ziekenhuis wel eens de hartslag van de apparatuur vergeleken met de Iwatch en deze komen exact overeen. Maar weet niet hoe dit met hardlopen werkt/of niet werkt.

Re: Hartslagmeting via Apple IWatch

Geplaatst: 31 okt 2019, 20:54
door RunningRob - Sportrusten
Hoi Jacco,

Ik heb geen ervaring met de iWatch. Maar het is wel zo dat de uitdaging zit hem in het detecteren van de hartslag tijdens beweging. In rust ligt je hartslagmeter stil op de pols en dan is de detectie een stuk makkelijker.

Als je hartslag sterk fluctueert tijdens het hardlopen, dan is dat een veeg teken. Dus in seconden 5 of meer slagen omhoog en even daarna weer sterk naar beneden is meestal een teken van slechte detectie. Je horloge een gaatje strakker doen wil dan meestal wel helpen.

Maar mochten er lopers zijn die ook een iWatch hebben dan ben ik ook wel benieuwd... ;)

Blijde groet,
Rob

Re: Hartslagmeting via Apple IWatch

Geplaatst: 18 nov 2019, 10:38
door BiancaB
Ik heb een AppleWatch :) Ik vind dat 'ie het hartslagmeten heel goed doet. Ik kom ongeveer hetzelfde uit als met mijn oude sporthorloge (TomTom) en die mat identiek aan een borstband. Dus ik denk ook sportend een prima meter.

Re: Hartslagmeting via Apple IWatch

Geplaatst: 21 apr 2020, 18:42
door Joris Buijtenweg
Hoi,

BiancaB gebruik jij strava op je Apple Watch? Daar duurt het erg lang voor dat deze de hartslag doorgeeft bij mij!

gr joris

Re: Hartslagmeting via Apple IWatch

Geplaatst: 08 jun 2020, 10:17
door Jeroen Ruijter
Hallo allemaal,

Ik gebruik nu 2 jaar een Apple Watch (series 3) en dat bevalt goed. Hiervoor heb ik horloges van Tomtom en Garmin gehad. Wat wellicht een goede tip is: gebruik de app ismoothrun ipv strava, runkeeper of nike. Het voordeel van ismoothrun is dat je alle velden (hartslag, tempo, tijd, interval, etc.) zelf kunt indelen op het horloge. De trainingen kun je vervolgens eenvoudig exporteren naar Strava, Runkeeper, etc. en naar je e-mailadres. Voordeel hiervan is dat je de data in eigen hand hebt en niet alleen op bijvoorbeeld Strava staat.

Groeten,

Jeroen