hartslag meten via horloge

Plaats reactie
karinhusmann

hartslag meten via horloge

Bericht door karinhusmann » 20 dec 2019, 11:49

Hi allemaal,
Ik zou graag jullie ervaringen horen met hartslag meten via je pols. Ik heb zelf een Polar M430 maar ik ben zeer ontevreden over de hartslagmeter tijdens hardlopen. Die schommelt vreselijk, ook als ik gewoon een duurloop doe zonder tempowisselingen en de hartslag is 5 tot 10 slagen hoger dan op dezelfde training gemeten met een borstband. Ik heb al van alles geprobeerd, bandje strakker, op andere plek, andere pols, etc. Contact met Polar levert ook helaas niets op. Ik zou wel een ander horloge willen, maar ik wil vantevoren eigenlijk wel weten of die hartslagmeter (voor mij) goed is.
Hoor graag jullie ervaringen met hartslagmeters en ook of iemand weet waar je er eens 1 kan uittesten.
Dank alvast!
Karin

RunningRob - Sportrusten

Re: hartslag meten via horloge

Bericht door RunningRob - Sportrusten » 20 dec 2019, 19:45

Hoi Karin,

Ik heb lang getraind met de voorloper van de M430, de M400, die meet nog via een borstband. Sinds een jaar heb ik nu een Polar Vantage, en die bevalt nu prima. Ik had hier ook in het begin wel eens vreemde hartslagen, en het bleek dat ik hem toch niet strak genoeg om deed.
Sinds ik dat door heb gaat het goed.
Maar ik kan begrijpen dat je nu niet zo'n fan meer bent van Polar ;)

Als het je lukt om eens een model te proberen, zou ik dat zeker hardlopend proberen. Mijn ervaring is dus ook dat meters om de pols het prima doen maar op het moment dat je dan gaat hardlopen (en het horloge dus sterk beweegt) de meting "vreemd" wordt.
Niemand in je vriendenkring met een hardloophorloge?

Succes met de zoektocht!

Blijde groet,
Rob

Marjolein30

Bericht door Marjolein30 » 23 dec 2019, 13:33

Hoi hoi,

Ik heb ook een hele tijd met de Polar M430 getraind en heb nu de Polar Ignite. Ik heb hier de Polar borstband H10 bij gekocht, want ik merk ook wel eens dat de hartslag van de M430/Ignite niet kan kloppen... vooral als het koud is (misschien omdat de doorbloeding dan minder is?). De polsmeting meet ook niet direct je hartslag, maar de zuurstof die als gevolg van je hartslag door je pols gaat. Misschien dat daar ook nog een gevolg aan kan zitten.

Met de borstband vind ik het wel super gaan, je kunt hem koppelen aan je horloge of je telefoon via de Polar Beat app. En in de fitness 'ziet' een cardio-apparaat hem ook meteen.

Groetjes, Marjolein

karinhusmann

Bericht door karinhusmann » 08 jan 2020, 18:16

Hi,
dank voor jullie reacties, ik train nu weer met de borstband en de Polar M430, en ik ga inderdaad een paar keer een Garmin lenen tijdens een training en kijken of dat beter gaat.
Groetjes!

Plaats reactie