vogels kijken

Plaats reactie
Maaike De Werk
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2020, 18:39

vogels kijken

Bericht door Maaike De Werk »

Hoi,

titel zegt het al, ik heb even een vraag over het vogels kijken. ik ben net begonnen aan mijn schema, en lopen in D2 is voor mij heel erg wennen, omdat het flink langzamer is dan ik gewend ben (al hoef ik nou ook nog niet te gaan wandelen). Ik zoek sowieso tijdens het lopen altijd de ontspanning op, en loop eigenlijk nooit bewust echt "diep".
Mijn vraag over "vogels kijken" is dan ook of het simpelweg of ik bewust "moet" zoeken naar een rustig tempo zoals ik dat nu doe bij min D2 loop? Of dat ik het hele idee los moet laten, gewoon lekker lopen, en achteraf erachter kan komen dat het een D3 loop is geweest, maar dat dat verder gewoon ok is?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: vogels kijken

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Maaike,

Oorspronkelijk was de aanwijzing dat je bij het vogels kijken je hartslagmeter thuis laat. Maar we begrijpen dat je toch wel de training wilt registreren. Maar ik denk dat de gedachte wel duidelijk is: gewoon lekker op je gevoel lopen en niet letten op je hartslag! (Ook als is dat D1 of D3 :) ).

Blijde groet,

Rob
Maaike De Werk
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2020, 18:39

Re: vogels kijken

Bericht door Maaike De Werk »

Aah fantastisch! Ik ben een kei in het negeren van mijn horloge, dus dat komt goed.
Het ging mij er vooral om dat de omschrijving ervan lag bij "rustig lopen", en ik eigenlijk nooit echt gejaagd loop maar toch wel houd van doorlopen, en dus soms toch makkelijk ineens sneller blijk te lopen dan gepland... Ik moet nu ook enorm wennen aan lopen in D2, en als" vogels kijken" dan in zou houden dat ik een dergelijk tempo na moest streven... maar blij dat dat niet zo is, dan ga ik nu lekker genieten van een bescheiden rondje en daarbij mijn horloge gewoon negeren! :D
Plaats reactie