hartslag laag link met Corona?

Plaats reactie
Joris Buijtenweg
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 apr 2020, 17:53

hartslag laag link met Corona?

Bericht door Joris Buijtenweg »

Goede morgen,

Ik ben eind september weer opnieuw gestart met een 100 dagen programma voor 10 km na mijn Covid-19 ziekte.
Ik merk nog steeds dat ik na een werkdag zeer weinig energie heb en moet me echt dwingen om te gaan lopen.

Wat me opvalt na 4 lopen dat mijn snelheid beter of gelijk is dan voorheen maar dat mijn hartslag structureel 20 slagen lager ligt, terwijl ik niet de indruk heb dat mijn conditie nu veel beter is.

Qua ziekte beeld gedurende Covis-19 heb ik nauwelijks klachten gehad, nacht koorts dat was het (gelukkig), echter energie nivo is erg laag!

gr Joris
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: hartslag laag link met Corona?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Joris,

Wij hebben te weinig kennis van de ziekte om hier een zinnig antwoord op te geven. Wat ik wel begrepen heb is dat het ziektebeeld erg wisselt van patiënt tot patiënt. Mijn overbuurvrouw red het (3 maanden na haar ziekte) net 2km te wandelen, en dan is ze al doodop.

Maar dat je op je oude tempo kunt lopen terwijl je hartslag veel lager is, is wel bijzonder. Zijn er misschien andere omstandigheden (goed uitgerust, minder stress) die een lagere hartslag kunnen verklaren?

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie