Andere sporten inpassen in het schema

Plaats reactie
Sarina
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2016, 11:23
Locatie: Almere
Contacteer:

Andere sporten inpassen in het schema

Bericht door Sarina »

Hi allemaal!

Ik ben in november begonnen met hardlopen en ik wil vanaf volgende week met het 10k programma beginnen. Nu liep ik steeds 2 keer per week op een hoog tempo, ik vind het namelijk erg moeilijk om langzaam te lopen. En vind het heerlijk om alles te geven en mijn tijd te verbeteren :D
Volgens het programma moet ik 3 dagen per week lopen, maar daarnaast ga ik ook nog 2 keer per week naar de sportschool en rij ik 3 uur per week paard (verdeeld over 2 dagen).
Hoe kan ik dan het beste de 3 trainingen inpassen? Of kan ik 1 training "ruilen" voor een andere sport en zo ja welke? Want het wordt wel erg veel op deze manier.
Ik dacht zelf om misschien 1 hardlooptraining voor de sportschool te doen of eventueel op de sportschool te doen, hoewel ik niet echt een voorstander van de loopband ben...
Ik heb nog geen duidelijk idee van de juiste hoogtes mijn hartslag, maar ik ga zodra ik dit schema heb afgerond de workshop doen voor de 100 dagen voor de marathon in New York zodat ik precies weet op welke hartslag ik die moet lopen.

Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik vind het erg leuk om alles te lezen en ben druk bezig alle onderwerpen te lezen!

Groetjes Sarina
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Andere sporten inpassen in het schema

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Sarina,

Om vooruit te komen is het belangrijk dat je ook je rust neemt. Dus neem na een intensieve sportdag een rustdag. Dus dat zal misschien betekenen dat je op een en dezelfde dag naar de sportschool gaat en hardloopt.

Als je het 10km schema volgt, en je doet er een andere sport naast, dan kun je het vogels kijken inruilen voor de andere sport. Dus die dag kun je naar de sportschool of paardrijden.

Succes!

Met blijde groet,

Rob
Sarina
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2016, 11:23
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Andere sporten inpassen in het schema

Bericht door Sarina »

Dank je wel voor je reactie Rob!
Dus met 2 keer per week hardlopen moet het ook goed komen?
Ik ga in ieder geval ermee aan de slag.
En hopelijk tot snel bij een workshop!

Groetjes Sarina
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Andere sporten inpassen in het schema

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Je bent van harte welkom :)

Succes!

Rob
Plaats reactie