10K voluit / D3

Plaats reactie
Wazdana
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2016, 10:42

10K voluit / D3

Bericht door Wazdana »

Ik heb jullie schema voor 10K gedownload, waarvoor dank :)

Er is me toch iets niet duidelijk:
De korte loop zou in D3 moeten, en om 3 weken VOLUIT.
Wat is het verschil?

Daarnaast, ik heb het laatste jaar altijd gelopen in D2, easy going :D
is het daarom dat ik echt diep moet gaan tijdens die D3; ik voel me nadien als een slappe vod!

Dank voor replay
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 10K voluit / D3

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Af en toe wat harder zorgt ervoor dat je sneller wordt. Als je nooit in de buurt van je omslagpunt traint, dan blijf je hangen in de snelheid, en wordt je op een gegeven moment niet meer sneller. En als je je na een snelle training voelt als een slappe vod, dan was het nodig :) Dit gevoel zal minder worden, als je de training vaker doet. Je kan ook een sportdrank nemen na afloop, om je suikers (versneld) weer aan te vullen. (Dit moet je niet doen als je ook af wilt vallen)

Overigens als je trainen in D3 vervelend vind, mag je hem ook als interval doen. Doe dan 2/3 snel 1/3 rustig. Dus bijvoorbeeld 500 meter snel, 250meter langzaam en dit dan herhalen.

Maar als je het totaal niet belangrijk vind om sneller te worden mag je de D3 trainingen ook gerust in D2 lopen.

Het verschil tussen D3 en voluit is niet zo groot, behalve dat je bij D3 (net) onder je omslagpunt traint, en er bij voluit geen bovengrens is, die doe je dus meer op gevoel.

Met blijde groet,

Rob
Wazdana
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2016, 10:42

Re: 10K voluit / D3

Bericht door Wazdana »

Dank je voor de heldere uitleg Rob!

Ik ga dan gewoon door met jullie schema. Inclusief D3 én sportdrank! :lol:
Plaats reactie