(vooral) voor de vroege dames

Plaats reactie
Marjolein30

(vooral) voor de vroege dames

Bericht door Marjolein30 » 16 dec 2018, 15:46

Dames van sportrusten,

Onlangs is mij tijdens mijn loop iets vervelends overkomen. Ik ga doordeweeks eigenlijk altijd voor 5 uur de deur uit om hard te lopen - dat zal menig sportrustster herkennen denk ik. Ik loop altijd op een grote weg, voor de veiligheid, omdat daar altijd wel wat verkeer is en huizen aan beide kanten zijn. Toch ben ik van achteren aangevallen en betast door een man, die mij daarna met mijn heup op de stoeprand gooide. Daar heb ik nu een flinke blessure aan over gehouden. Lopen zit er voorlopig ook even niet in.

Ik vroeg mij af wat de dames op dit forum doen aan de veiligheid, om dit soort situaties te voorkomen of de baas te kunnen. Nemen jullie speciale maatregelen? Nemen jullie iets mee, als jullie in het donker en/of vroeg gaan lopen? Ik heb zelf in elk geval een SOS-app op mijn telefoon die reageert op drie keer drukken op de aan/uit knop en dan mijn locatie per MMS aan mijn man stuurt. Ik heb nu ook een variant op pepperspray gekocht, die ik voortaan mee ga nemen.

Want ik wil wel vroeg blijven lopen, dat is zo heerlijk om de dag mee te beginnen!

Hoor het graag.

Groetjes,
Marjolein

RunningRob - Sportrusten

Re: (vooral) voor de vroege dames

Bericht door RunningRob - Sportrusten » 17 dec 2018, 21:16

Hoi Marjolein,

Heftig verhaal! Heb je contact gehad met de politie?

Ik moet eerlijk zeggen dat dit de eerste keer is dat ik hoor van een loopster die aangevallen is tijdens het sporten, op de vrouwen in Noord-Holland na die laatst in het nieuws waren.

Ik hoop uiteraard dat de dader gepakt wordt en dat je dit nooit meer mee hoeft maken, en dat je je niet laat afschrikken en de moed kunt opbrengen het lopen on de ochtend weer op te pakken!

Sterkte!

Rob

Marjolein30

Bericht door Marjolein30 » 18 dec 2018, 07:37

Ha Rob,

Dank je, ik heb as. donderdag een uitgebreid gesprek met de politie. Dan wordt ook de aangifte gedaan, en gaan we na of de camera's die daar staan iets hebben vastgelegd.

Ik wil me uiteraard niet laten tegenhouden door één zo'n figuur - terwijl het gedurende 10 jaar hardlopen bij mij altijd goed is gegaan. Aan de andere kant is het in mijn woonplaats, Breda, in elk geval vorig jaar ook voorgekomen bij een hardloopster. Precies hetzelfde verhaal, ook 's ochtends vroeg.

Vandaar ook mijn vraag op dit forum aan de dames wat zij doen aan veiligheid, want ik kan me ook voorstellen dat het wel vaker voorkomt, maar liever niet (online) wordt benoemd.

Voor zover hier een voordeel aan kan zitten: mijn man staat er op dat hij meegaat de komende keren, terwijl ik hem hier anders nooit zo vroeg voor wakker zou hoeven maken! Wie weet vindt hij het zomaar hartstikke fijn, zo'n loopje als begin van zijn dag.. :)

Groetjes, Marjolein

Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten » 18 dec 2018, 15:32

Heftig verhaal Marjolein, mooi om te lezen dat je strijdvaardig bent en je niet door zo'n eikel (excusez le mot) af laat schrikken. Geluk en dikke pluim voor je man. Koen

marion65

Bericht door marion65 » 24 jan 2019, 18:02

He bah wat een rotervaring. Ik sta sinds een week ook om 5 uur op. Ik mediteer eerst 20 minuut en ga daarna half uur wandelen met twee grote honden. Dat maakt wel dat ik me veilig voel. Hierdoor is t al tegen 6 uur als ik ga hardlopen en zijn er inmiddels meer mensen onderweg. Dat maakt dat ik me wel veilig voel. Ik blijf wel lopen op verlichte paden. Mijn trailrun doe ik bij daglicht.

Ik hoop dat jij of iemand anders geen nare ervaringen meer hebben. Fijn dat je man je steunt

Plaats reactie