Blog week 1: leuk als jij jouw ervaring ook deelt.

Plaats reactie
Koen - Sportrusten
Berichten: 476
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Blog week 1: leuk als jij jouw ervaring ook deelt.

Bericht door Koen - Sportrusten » 09 jun 2018, 17:23

Zoooo, we zijn dik een week onderweg.

Hier mijn (moeizame) start met vroeg opstaan:

https://www.sportrusten.nl/8-uur-slaap- ... cht-nodig/

Erg leuk als je het bericht deelt en je eigen ervaring erbij zet.

Op naar de tweede week!

RunningEva
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2015, 21:58

Re: Blog week 1: leuk als jij jouw ervaring ook deelt.

Bericht door RunningEva » 10 jun 2018, 17:02

Week 1 zit er op. Mijn routine: opstaan-hardlopen/fietsen-yoga-mediteren bevalt super. Het daadwerkelijk uit bed komen als de wekker gaat gaat me makkelijk af. Als ik dan mijn sportkleren aantrek verklaar ik mezelf voor gek en zoek ik allemaal uitvluchten. Maar, als ik dan eenmaal buiten ben is het heerlijk. En het heeft voor mij heel veel voordelen heb ik gemerkt. Ik ben vrolijk en ontspannen als ik de rest van het gezin om 6.30 wakker maak. Dat werkt aanstekelijk waardoor het bij ons 's ochtends gezelliger is. Ik ben vroeg op het werk en heb dan tijd om mijn dag echt te plannen in plaats van dat het me allemaal een beetje overkomt. Dus ik ben effectiever. En, ik heb 's ochtends mijn sport en beweeg momentje al gehad waardoor de druk dat ik van mezelf 's avonds "moet" sporten weg is. Kortom, super! Helaas is er een heel groot nadeel...ik ben vaak de tweede helft van de dag moe. Vroeg naar bed gaan lukt redelijk. Ik doe soms een powernap of drink extra koffie maar dan nog heb ik energiedips of voel ik me futloos.

Maar goed, voorlopig ga ik gewoon nog even door. De ochtenden zijn echt fijn en hopelijk worden de energiedips steeds minder.

MaudyUit
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2018, 15:21

Re: Blog week 1: leuk als jij jouw ervaring ook deelt.

Bericht door MaudyUit » 13 jun 2018, 15:29

Gaaap,
Tja, middag na een toch nog te korte nacht en vroeg opstaan (ok vanochtend niet zo vroeg, maar zeker vroeger dan normaal) blijven de middagen lastig en de ene dag is het lastiger om er uit te komen dan de andere dag.

Op tijd naar bed, lukt nog steeds niet zo. Maar ja ik kom van tegen half 1/ 1 uur naar bed (en dan om 6.45 nog 6x snoozen), dus daar zit wel wat winst. In die zin, ik wen aan eerder naar bed gaan. En dat kan ook aangezien ik 's avonds niet meer van alles moet, want dat doe ik s ochtends vroeg. Ik heb nog niet een heel vast ochtend ritueel, maar ik ga in ieder geval elke dag naar buiten, of hardlopen of wandelen. Daarnaast probeer ik wat te schrijven, en vraagt het katje op dat tijdstip echt wel wat aandacht. Maar nu tijd hebben voor de oefeningen en super rustig naar school vertrekkne (op tijd...) nee daar lummel ik nog iets te lang voor.
De weekenden geef ik mezelf wat meer ruimte, dan is 6 uur ook echt nog heel vroeg. Doe ik dit komende winter nog....? Mm dat weet ik nog niet. Als het donker is is het heel wat minder aanlokkelijk om even een rondje te wandelen dan wel hardlopen, maar wie weet. In ieder geval niet de polder in in het donker.

We gaan nog even door om te zien of het me nog meer brengt.
Wel behoorlijk wat geniet momenten mee gemaakt de afgelopen 1,5 week.

groet Maudy

Plaats reactie