1 ste week voorbij

Plaats reactie
Koen - Sportrusten

1 ste week voorbij

Bericht door Koen - Sportrusten » 07 jun 2018, 14:09

Zooooooo, de eerste week zit erop. Na twee stroeve dagen heb ik het ritme 's ochtends wel te pakken, maar 's middags blijft wisselend: soms fit soms duf.

Ik zie uit naar de komende drie weken.

Hoe ga jij?

Moedig voorwaarts.

korz

Re: 1 ste week voorbij

Bericht door korz » 08 jun 2018, 18:54

De ochtenden gaan goed/prima. Eén keer gespijbeld ivm kater. Maar ik baal er wel van dat ik om 22.00 uur naar bed ga, mijn partner is daar niet blij mee.

Ondanks het extra mediteren in de ochtend, is mijn rusthartslag van 48 (op 31 mei) naar 55 (afgelopen maandag) gegaan. Inmiddels op 53, dus ik hoop dat ik die weer terug kan krijgen naar 48.

Einde middag meestal wel ergens een dipje. Maar dat is meestal wel goed mee te dealen.

Die 3 weken gaat lukken. Maar dan op vakantie... och ja, stapje voor stapje.

grtn

Maarten
Lopen met je hart: heerlijk!

MariaMonden

Bericht door MariaMonden » 09 jun 2018, 05:43

De eerste week was heerlijk.
Echt rustig gestart, om de dag voor het ontbijt gaan hardlopen en mij elke dag fitter gevoeld!
Ik vergeet af en toe mijn ochtendkoffie 😉

Op naar week 2 ..en 3 en 4 ..en bedenken of ik kamperend in Drenthe ook mijn wekker zet (ja, want midden in prachtige natuur ~ nee, wil de rest van de tent nog laten slapen)
Hoop dat het tegen die tijd een natuurlijk ritme geworden is.

irma werndly

Bericht door irma werndly » 10 jun 2018, 18:47

Hai allemaal, mijn eerste anderhalve week zit er ook op en ik voel me beter dan ooit. Helder, scherp, kortom de focus die ik wilde. Awesome! Voor mij is het geen challenge meer, ik ga ermee door als juli op de deur klopt. De extra tijd die ik nu heb bestaat vooral uit een stil huis. De dag met stilte beginnen is het beste wat er is. Ik heb als zen-beoefenaar veel sesshins gedaan: sesshin is het Japanse woord voor retraite, dat even ter zijde.Tijdens deze weekenden en weken sta je om 0530 op, je begint met thee en om 0545 ga je je eerste meditatie in. Alles in stilte en zonder oogcontact te maken met je medezenners. Het effect mag er zijn na zo'n periode van stilte, of het nou drie dagen is of zeven. Omdat ik opgroeiende kinderen heb is het logistiek erg lastig om dit soort weekenden, laat staan een hele week, in te plannen in mijn leven. Ik kan nu eenmaal niet alles aan mijn vriendinnetje overlaten en ik wil ook moeder zijn, toch. Deze challenge kwam als geroepen want voor mij zijn alle ochtenden nu minisesshins. Voor mij geldt eigenlijk nu al: ALTIJD om 5 uur op. Yeah. Vanmorgen dus eerst thee, toen meditatie, ontbijt, en om 0615 zat ik al op mijn racefiets langs de Lek richting Wijk bij Duurstede. Ook hier weer heerlijk rustig en af en toe een andere wielrenner op dat vroege uur. Zouden die ook meedoen aan de challenge :D Veel succes allemaal nog de komende weken, en wie weet. Wellicht staan we allemaal voortaan altijd om 5 uur op. Yeah.

hetisesther

Bericht door hetisesther » 10 jun 2018, 19:21

[quote]Maar ik baal er wel van dat ik om 22.00 uur naar bed ga, mijn partner is daar niet blij mee./quote]

Same here Maarten. Enerzijds goed, maar niet op alle dagen van de week. Ik heb nu toch als tussenoplossing 4 tot 5 dagen in de week en niet altijd om 5 uur maar tussen 5 en 6 uur opstaan. Dat voelt tot nu toe beter voor alle partijen (ik heb ook graag nog een leuke relatie met tijd voor ons samen).

Verder wel dus al een positief effect dat ik er op mijn manier voor nu een erg goed gevoel bij heb en de ochtenden dat ik wel vroeg op sta erg kan genieten!

Groet Esther

mandana

Bericht door mandana » 12 jun 2018, 06:36

Hi!

Na 12 dagen even een korte update. Mijn ochtendritueel is nu iets voor vijf uur op, thee, yoya, meditatie, schrijven (wat wil ik graag gedaan hebben die dag) en daarna heb ik meestal nog drie kwartier om een beetje te rommelen. Op de dagen dat mijn partner geen dienst heeft en dus thuis slaapt dan ga ik na mijn meditatie meteen naar buiten de natuur in.
Opstaan gaat me heel goed af. Ik kijk er zelfs naar uit! Twee uur helemaal voor mij, echt heerlijk. In de middag af en toe een dipje en lekker op tijd naar bed. De ochtenden zijn voor mij nu veel waardevoller dan de avonden.
Ik drink vanaf de eerste dag vroeg opstaan geen alcohol meer en dat heeft ook een positief effect. Mij heeft het nu al heel veel gebracht, meer rust, focus, fitheid, betere slaap. Ik ben er echt blij mee! Op naar de volgende weken.

Succes allemaal, groetjes Mandana

Plaats reactie