Wat is jouw ochtendritueel?

Koen - Sportrusten

Re: Middagdip

Bericht door Koen - Sportrusten » 04 jun 2018, 14:08

Florine schreef:De ochtenden bevallen me heel goed. Wat heerlijk om wat tijd voor mezelf te hebben voor het hele circus van opstaan, ontbijt, naar school brengen, naar werk gaan etc begint.

Waar ik nu nog wel mee worstel is de dip in de middag. Na de lunch kan ik mijn ogen bijna niet open houden. Een tukje zou een goed idee zijn, maar dat laat de aard van mijn werk helaas niet toe. Ik wandel tijdens de lunch en drink een goede bak koffie erna. Maar toch...

Is het een kwestie van doorzetten en wordt dit vanzelf beter?
Ha Florine, ik heb eerder Morning Miracle gedaan en toen had ik twee weken nodig om van een 'avondmens' een 'ochtendmens' te worden. Ik ben benieuwd hoe jij het over twee weken ervaart. Gewoon nog even volhouden en je weet het.

KW

Re: 1 juni 2018 starten met je ochtendritueel

Bericht door KW » 04 jun 2018, 19:37

Hoi allemaal

Ik start in de tuin met thee en een boek (Hal Elrod, maar hem kan ik hooguit 10 minuten verdragen. Toch triggert wat hij schrijft wel wat). Daarna yoga of hardlopen, maar dat laatste hoeft nu niet zoveel, lekker taperen voor de halve marathon in Almere zondag. Om 6:15 met koffie, een schrift en een pen terug in de tuin om op te schrijven wat er zoal bij me opkomt. Om 7 uur sneak ik terug naast mijn man in bed om nog even met hem en de kinderen te knuffelen. Heerlijke start van de dag!

Morgen is mijn eerste werkdag sinds ik ben gestart met het ochtendritueel. En ik betrap me op de gedachte:
“Oh mooi, ik hoef mijn wekker niet te zetten voor m’n werk.”
Want ik ben om 5 uur op :lol: alsof dat geen wekker vereist.
Maar toch is dat heel anders.
Agree??

Mark - Sportrusten

Re: 1 juni 2018 starten met je ochtendritueel.

Bericht door Mark - Sportrusten » 06 jun 2018, 08:53

Nou, ik heb toch wel een wekker nodig. Ik heb besloten om deze om 5:20 uur te zetten en max. 10 minuten later stap ik uit bed. Ik heb dan ongeveer anderhalf uur voordat mijn normale dag begint (lees: kinderen worden wakker) en dat bevalt me prima.

Afgelopen weekend heb ik geen wekker gezet en wordt dan rond 7 uur wakker.
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~

gerdyheek
Contacteer:

Bericht door gerdyheek » 17 apr 2019, 13:24

ok! We gaan er weer voor! Mijn routine wordt anders dan ik me de vorige keer had voorgenomen, direct mediteren als ik uit bed kom zorgt dat ik in slaap val.

Maar - wel lekker om in bed te beginnen, dus eerst lees ik een hoofdstuk.

daarna sport ik
douchen
mediteren
ontbijten
dagindeling maken (planner van Brendon Burchard)
en dan ga ik al aan het werk of doe ik de kids:)

Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten » 17 apr 2019, 15:29

Succes Gerdy!

marion65

Bericht door marion65 » 18 apr 2019, 05:41

Goedemorgen gerdy
Kleed je je wel eerst aan? Glas water en tandenpoetsen in de woonkamer zitten voordat je gaat mediteren? Dat helpt wel om niet in slaap te vallen tijden mediteren. Succes

Plaats reactie