Wie doet dit en blijft dit volhouden

Plaats reactie
Catharina.64

Wie doet dit en blijft dit volhouden

Bericht door Catharina.64 » 03 mar 2019, 08:08

Beste sportrusters
Ik vraag me af wie het vroege opstaan doet en volhoudt.
Ik vind het zo moeilijk, zie echt wel het nut er van in.
Deed het vroeger wel toen de kinderen klein waren maar dan was het meer om alles al klaar te zetten, al dingen in huishouden te doen voordat de kids wakker waren.
Ik vind het zo knap dat mensen dit kunnen en vóóral volhouden, chapeau!
Iedere dag neem ik het me voor maar op de een of andere manier lukt het me niet, slechte motivatie, slechte nacht, ik ben geen ochtendmens en nog veel meer smoesjes.
Heeft iemand tips, adviezen voor mij hoe dit te starten en vol te houden.
Groetjes, Karin

marion65

Re: Wie doet dit en blijft dit volhouden

Bericht door marion65 » 14 mar 2019, 08:05

Hallo Karin.
Ik ben zelf in december begonnen en voorbij is t een blijver. Ik heb the miracle morning gelezen en dat werkt voor mij heel goed.
Ik heb iedere dag een zelfde soort ritueel en merk dat ikme daardoor de rest van de dag beter voel. Dit is tevens mijn motivatie om t iedere dag te blijven doen. Tijdens mijn vakantie sta ik een uurtje later op mits ik wel 2 uur de tijd voor mezelf Heb die ochtend.
Mijn ochtendritueel is als volgt
5 uur opstaan. Plens water en tandenpoetsen sportkleding aan en glas water drinken.
Daarna 10 tot 20 minuut mediteren en 10 minuut yoga oefeningen. 30 minuutjes de honden wandelen. Daarna ga ik of hardlopen, coretraining doen of ik ga tekenen if lezen. Om 7 uur ga i me douchen en aankleden. Hopelijk heb je hier wat aan? Als je meer wilt weten vraag gerust.
Groet Marion

marion65

Bericht door marion65 » 19 mar 2019, 06:38

Wat ook helpt is de 5 secondenregel
Zoek even 5 secondenregel podcast van robert bridgeman op en daar wordt t in uitgelegd

Itta

Bericht door Itta » 02 mei 2019, 19:42

hallo Karin

mijn tip|:
zoek n maatje--> ik sta met mijn man op om 5.25 al bijna 30 jaar
of meerdere maatjes--> sinds afgelopen augustus loop ik met 2 andere dames 2 a 3x per week en starten we uiterlijk 6.30u

Zelfs in het weekeind lukt het me niet om langer te slapen dan 7.10u

voor mij betekend het vroege opstaan dat ik een lekker lange dag voor de boeg heb waarin ik veel kan doen en daar horen ook meditatie, yoga en luieren op de bank met een goed boek bij :)

Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten » 21 mei 2019, 15:31

Ha Catharina,

Ik blijf het ook zeker doen, al zoek ik nog een beetje naar de prettigste tijd. In het begin stond ik om 5:00 uur op. Nu is dat 5:45. Het brengt mij zoveel moois gedurende de dag, dat ik het echt mis als ik het één of twee dagen oversla. Wellicht helpt het om in de appgroep te komen? We hebben een appgroep die elkaar tussen 5:00 en 7:00 goedemorgen wenst.

Geluk,

Koen

menno74@hotmail.nl

Bericht door menno74@hotmail.nl » 31 mei 2019, 09:51

Hoi allen, ik zou dit ook willen doen maar weet echt niet hoe. Ik werk onregelmatig binnen de onregelmatigheid. Hahaha! Mijn rooster beslaat dag, avond, late en nachtdiensten. En niet per sé in deze volgorde. Elke week is anders en vaak na de nachtdiensten, zit ik 1,5 dag later alweer in de dagdiensten. Tijdens mijn werk weet ik nooit hoe mijn dienst verloopt (incidenten, meldingen of overwerk) en kom ik regelmatig in stressmomenten en adrenalinepieken. De ademhalingstechnieken hebben mij goed geholpen, maar zou ook nog de rustmomenten willen benutten. Alleen eerder opstaan is voor mij niet echt handig, omdat ik mijn slaap hard kan gebruiken. Iemand tips of tools? Ik doe 4 x per week vechtsport (kickboksen, krav maga en Mma) plus krachttraining voor of na mijn diensten. Groetjes Menno

janines

Bericht door janines » 04 jun 2019, 11:32

Hoi allemaal,
Ik begin morgenochtend. Ik was al blij dat ik.zojuist in het antwoord hierboven van Koen las dat later dan 5 u ook goed is:)sporten zit er tijdelijk niet in, maar wandelen of fietsen lijkt me goed alternatief. Een mooi schrijfboekje heb ik nog in de kast liggen, check:)
Ik ga vandaag mijn ochtendritueel bedenken, mede adhv die van jullie. Wellicht ook het boek Miracle Morning lezen. Dank voor de tips en jullie ervaringen.
Morgen om 5.45 u ga ik van start!
Groetjes,
Janine

marion65

Bericht door marion65 » 05 jun 2019, 05:36

Hallo. Het lijkt mij dat t niet zoveel uit maakt hoe laat je dit doet. Het gaat erom dat je 1 a 2 uur eerder opstaat dan normaal en dat je die tijd voor jezelf gebruikt. Doe dan de dingen waar je later die dag de tijd niet voor kunt vinden. Heel vroeg in de ochtend zijn er minder afleidibgen en daardoor makkelijker vol te houden maar als t jou later ook lukt ook goed toch!?

Trotsje

Bericht door Trotsje » 08 jul 2019, 07:31

Ben even aan het rondstruinen op het forum en zag dit berichtje. Ik sta al heel lang om 5.30 uur op, heerlijk! Dit is mij gelukt doordat ik de zomertijd om op te staan heb aangehouden terwijl de wintertijd begon. Ik had toen bedacht dat ik in de zomer wel weer om half 7 op zou staan, maar het beviel zo goed dat ik het extra uurtje niet meer kwijt wilde. Het duurt natuurlijk even voordat de wintertijd weer begint, maar mocht het echt niet lukken kan je het nog altijd dan proberen.
Groetjes Karin

Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten » 30 jul 2019, 19:01

Dat geeft de burger moed Karin. Dank voor het delen!

MarcelRozing

Bericht door MarcelRozing » 10 sep 2019, 18:11

Hallo,
Ik doe the Morning Miracle nu 5 dagen. Het opstaan is niet zozeer het probleem, ik voel me ook goed in de rest van de ochtend, alleen wordt ik einde ochtend/ begin middag doodmoe, gapen en heb dan de rest van de dag een kort lontje...

Is dit wennen en doorzetten?? ik vind die vermoeidheid/chagrijn erg onprettig.... dan levert het netto niks voor me op.

Ritueel
5.30 u op
Strek en rugoefeningen
Aansluitend wat yoga, 20 min
Aansluitend 10 min meditatie
Koffie en mijmeren 5 min
Schrijven dagboek 10 min
Ademhalingsoefeningen 10 min
En aansluitend nog wat lezen totdat ochtendruitueel begint om 7 u

Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten » 11 sep 2019, 08:04

Ha Marcel,

Ik ben benieuwd of je chagrijn verdwijnt. Dat herken ik niet. Anderen wel?

Nog twee weken proberen en dan kijken of het minder geworden is, zou ik zeggen.

Geluk,

Koen

Plaats reactie