Vetpercentage omhoog in plaats van omlaag

Plaats reactie
BR
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2019, 10:06

Vetpercentage omhoog in plaats van omlaag

Bericht door BR »

Sinds 4 dagen heb ik mijn eetpatroon veranderd. Wat mij opvalt is dat ik afval terwijl ik echt veel eet (van 49 naar 48 kg). En dat mijn vetpercentage nog verder omhoog schiet. Was al hoog bij een laag bmi. Reden om met Supervetverbrander te beginnen was vooral om dat hoge vetpercentage (>35%) omlaag te krijgen. Afvallen hoef ik niet. Is dit normaal de eerste dagen?
Laatst gewijzigd door BR op 16 apr 2019, 06:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Vetpercentage omhoog in plaats van omlaag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi BR,

Hoe heb je het vetpercentage gemeten?

Blijde groet,
Rob
BR
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2019, 10:06

Re: Vetpercentage omhoog in plaats van omlaag

Bericht door BR »

Met de weegschaal.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Vetpercentage omhoog in plaats van omlaag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Dat is dan de verklaring. Het vetpercentage is alleen goed te meten met een huidplooimeting.
Als je hier even op googled komen er genoeg sites naar boven waarin uitgelegd wordt hoe deze meting gaat.

Het probleem met de meting van de weegschaal is dat deze de elektrische weerstand meet van het lichaam. Vet heeft een andere weerstand dan water en op deze manier wordt het vetpercentage gemeten. Echter dit betekent ook dat het erg afhankelijk waar op het lichaam gemeten wordt en ook hoeveel vocht je in je lijf hebt. Dus als je een dag weinig gedronken of veel gezweet hebt zal het percentage anders zijn dan andersom, ook al is het werkelijke percentage gelijk gebleven.

Dus ik denk dat, als je echt afgevallen bent, je vetpercentage naar beneden gaat, ondanks dat de weegschaal anders aangeeft. Al moet ik ook wel hierbij opmerken dat 4 dagen een erg korte periode is om conclusies te trekken.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie