Marathon als supervetverbrander!

Plaats reactie
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

Marathon als supervetverbrander!

Bericht door mirjamst »

Afgelopen zondag liep ik mijn 3e marathon van Rotterdam op rij, maar wel de eerste als supervetverbrander. En wat een verschil met de vorige twee keer!
Het was wederom veel te warm, maar door anders eten ben ik die 42km zoveel prettiger doorgekomen.

In mei het boek van Maaike gelezen en gelijk anders gaan eten. Merkte met lopen al snel dat ik met rennen veel minder eten nodig had dan ik dacht, ook in de twee halve marathons (november en januari) die ik beide in een pr liep. Dat gaf moed dat het ook in Rotterdam met minder zou kunnen.

Sowieso de dagen voor de marathon al gewoon blijven eten ipv te stapelen, wat een verademing.
Ontbijt was rond 7u (volle) griekse yoghurt met banaan, verschillende noten en rozijnen met een glas verse jus. Daarna nog 2x koffie, laatste rond 8:30. Eerste wat ik vervolgens aan voeding op heb, was na ca 7,5km wat gekookte aardappel met zout. Later nog 2x 1 energy fruit boost snoepje van isostar (omdat ik een beetje zoet wel lekker vind) en nog 2x wat aardappel (in totaal 1 aardappel). Daarnaast had ik zelf water ipv sportdrank mee, zo kon ik bij de drankposten het drinkwater vooral gebruiken om met het sponsje te koelen en heb ik mss 5x een slok AA op voor de elektrolyten waarvan ze zeggen dat die zo belangrijk zijn. Al met al veel minder suikers en vocht en dat vond mijn maag toch prettig!

Ondanks de warmte liep mijn hartslag mede door deze voeding minder snel op dan de vorige 2 jaar, fijn om nu lang op (ipv boven) marathonhartslag te lopen, ook al was het vanaf 8km al hoge marathonhartslag (tot ca 32km).
En hoewel mijn uiteindelijke tijd (4:30:11) veel langzamer is dan ik op basis van mijn tijd op de 10km (47:26) en halve (1:44) moet kunnen, ben ik echt wel tevreden met hoe ik me onderweg en na afloop voelde. En vanaf ca 15km niet superveel verval meer.
Ik blijf dus supervetverbrander!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Marathon als supervetverbrander!

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Gefeliciteerd! Top gedaan!
Dank voor je mooie verslag :) :)

Blijde groet,
Rob
Maaike
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2014, 08:19

Re: Marathon als supervetverbrander!

Bericht door Maaike »

Hoi Mirjam, wat een goed verhaal, heel mooi dat ik je hiertoe heb mogen inspireren met 'Hoe word ik een Supervetverbrander', groet! Maaike
Plaats reactie