vaak plassen

Plaats reactie
Cindyjan
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2018, 19:01

vaak plassen

Bericht door Cindyjan »

Beste Maaike,

Ik ben nu zo'n 5 weken bezig met mijn "nieuwe leefstijl" en het bevalt me uitstekend!
Wat me wel opvalt is dat is vaak moet plassen, vooral 's nachts. Ik moet er 3x per nacht uit en dat ben ik niet gewoon. Waar kan dat aan liggen? Herkennen anderen dat?

Cindy
Maaike de Vries Supervetverbrander
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mei 2018, 20:42

Re: vaak plassen

Bericht door Maaike de Vries Supervetverbrander »

Beste Cindy,
Vaak plassen of wat gerommel in de buik, dat kan inderdaad voorkomen als je begint met Supervetverbranden.
Maar ik begrijp dat je al langer bezig bent. Ben je meer gaan drinken, en dan met name in de avond?
Groet! Maaike
Cindyjan
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2018, 19:01

Re: vaak plassen

Bericht door Cindyjan »

Dank je voor je antwoord Maaike. Dan zal het zijn omdat ik meer ben gaan drinken. Het scheelt al als ik na 19u niks meer drink.

Andere vraag. In het weekend fiets ik op zondag met een hele groep samen, dan is de snelheid een stuk hoger dan "vogels kijken".
Voor ik vertrek (is tevens mijn ontbijt) eet ik 2-3 volkoren boterhammen met jam. Als ik terug kom lunch ik; boterhammen met een gebakken ei bijvoorbeeld. Is dat goed? Of heb ik meer suikers nodig als ik met een hoge hartslag heb gefietst?
Maaike de Vries Supervetverbrander
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mei 2018, 20:42

Re: vaak plassen

Bericht door Maaike de Vries Supervetverbrander »

Hi Cindy, mooi dat het 'vaker plassen' is opgelost.
Of brood met ei prima is na afloop, kan jij het beste bepalen. Hoe voelt het voor jou? Heb je hier genoeg aan of heb je meer nodig? Je hoeft niet extra suikers te nemen na afloop. Zorg wel dat je verzadigend eet.
Als je goed 'fat adapted' bent, oftewel een Supervetverbrander, kan je zelfs met minder suikers toe.
Probeer het maar eens: hoe fiets je op een omelet (ipv brood met jam) voor je ontbijt? Of op een bak volvette Griekse yoghurt met een hand noten en een stukje fruit?
Neem voor onderweg een banaan mee of wat dadels.
Groet! Maaike
Plaats reactie