Effecten omschakelen nr vetbranding

Plaats reactie
RaymondR
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2018, 08:55

Effecten omschakelen nr vetbranding

Bericht door RaymondR »

Hoi. Wat zijn de lichamelijke effecten wanneer je omschakeld van een suiker- naar een vetverbranding?
Kan het kloppen dat ik er moe van wordt? En een droge mond van krijg (wat meelerige)?
Wordt dit herkent door anderen...?
Cindyjan
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2018, 19:01

Re: Effecten omschakelen nr vetbranding

Bericht door Cindyjan »

ja ik herken dat! Nu 5 weken bezig en in begin moe. Na 2 weken had last van mijn darmen en een opgeblazen buik. Ik heb in de die tijd ook een aantal nachten slecht geslapen. Ineens was dat voorbij (denk bij week 3) en voelde ik me prima. Ik ben ondertussen bijna 4 kg afgevallen en ben die vervelende suikerpieken en hongerdips kwijt. De vieze smaak is er nog maar lijkt te verminderen. Als ik er echt last van heb pak ik een kauwgompje.
Maaike de Vries Supervetverbrander
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mei 2018, 20:42

Re: Effecten omschakelen nr vetbranding

Bericht door Maaike de Vries Supervetverbrander »

Beste Raymond, Als je omschakelt van voornamelijk suikerverbranding naar relatief meer vetverbranding, kan je inderdaad de eerste tijd wat last krijgen van je darmen (da's wennen aan andere voeding), sommige mensen moeten vaker plassen of ervaren moeheid. Je lichaam heeft ongeveer 28 dagen nodig om te wennen. Meestal verdwijnen de klachten snel.

Wat betreft je smaak, lees even het stuk over ketonen in Hoe word ik een Supervetverbrander.
Mogelijk ben je in ketose. Ketonen geven een metalige / aceton-achtige adem.
Als je dit niet wilt is de oplossing vrij simpel: eet iets meer (volkoren) koolhydraten.


Groet! Maaike
Plaats reactie