Midden in de nacht klaar wakker

Plaats reactie
Arjen Hamstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2021, 09:54

Midden in de nacht klaar wakker

Bericht door Arjen Hamstra »

Hallo allemaal.

Ik ziet nu op dag 20 van het periodiek vasten. Het gaat prima. Vanaf dag drie zit ik op twee eetmomenten en heb veel energie om nuchter te kunnen sporten.
Maar sinds dag 15 heb ik iedere nacht dat ik klaar wakker ben rond 4 uur. Het lukt mij dan echt niet meer om in slaap te vallen en lig dan maar wat te malen.
Is dit voor anderen herkenbaar?
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Midden in de nacht klaar wakker

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Arjen,

Goed om te horen dat je lekker gaat qua energie en vasten.
Elke nacht wakker om 4u is vervelend.
Ik herken het wel, ik heb het ook een paar weken gehad, het verdween weer net zo snel als het kwam.
Het zou te maken kunnen hebben met je darmen.

Ik zou je willen aanmoedigen om het er even te laten zijn, het gaat namelijk ook weer voorbij.
Het duurde bij mij een week.

Groetjes Janneke
Moniek Janssen
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2023, 10:37

Re: Midden in de nacht klaar wakker

Bericht door Moniek Janssen »

Ha Janneke,

Ik heb precies hetzelfde. Zó demotiverend. Ik eet echt rijke maaltijden. Heb gisteren het groentebrood vanuit ‘vast wel’ uitgeprobeerd. Als je dat hebt gegeten ben je inderdaad uren verzadigd. Maar ik lig wakker. En heb overdag last van m’n buik en winderigheid. Je schrijft dat het door de darmen kan komen. Moeten die nu harder werken? Ze liggen wel veel langer stil. Gisteren heb ik toch maar een bakje kwark genomen snachts en viel toen weer in slaap. Wat kan ik nog meer doen behalve afwachten?

Groet,
Moniek
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Midden in de nacht klaar wakker

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Moniek,

Vervelend! Heb je wel eens een ademhalingsoefening geprobeerd? Het werkt bij mij prima om in slaap te vallen.
https://www.sportrusten.nl/ademhaling-a ... soefening/

Blijde groet,
Rob
Moniek Janssen
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2023, 10:37

Re: Midden in de nacht klaar wakker

Bericht door Moniek Janssen »

Hi Rob,

Bedankt voor de tip Rob. Mindfulness- en ademhalingsoefeningen helpen soms wel om weer in slaap te vallen maar ik blijf me niet top voelen. Soms ook hoofdpijn in de ochtend hetgeen mss weer door de matige nacht komt. Ik begin me echt af te vragen of periodiek vasten wel geschikt is voor mij. Ik volg de adviezen van minder eetmomenten en rijkere maaltijden.

Groet,
Moniek
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Midden in de nacht klaar wakker

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Moniek, goed om het nog een maand vol te houden en dan te ervaren of periodiek vasten geschikt is, of niet.

Drink je genoeg water en thee? Vochtgebrek kan een boosdoener zijn.

Wordt vervolgd,
Plaats reactie