Tussendoortjes

Plaats reactie
Nandine van karnebeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2021, 19:07

Tussendoortjes

Bericht door Nandine van karnebeek »

Ik doe het periodiek vastprogramma. Is het de bedoeling dat er liefst helemaal geen tussendoortjes (groente, fruit of ongebrande noten) worden gegeten of is het niet zo erg om soms een appel of handje noten te eten tussendoor?
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Tussendoortjes

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Nandine,

Bedankt voor je berichtje.

Het is heel waardevol om het bij de 2 maaltijden te houden om je lijf te ondersteunen in de autofagie te komen, ontstekingen op te ruimen enz.
Maar het zal de ene dag makkelijker zijn dan de andere dag.
Het is goed om te proberen het bij de 2 maaltijden te houden, maar als je merkt dat je dan te weinig binnenkrijgt, neem je wat tussendoor.

Groetjes, Janneke
Mieke Clark
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2021, 21:42

Re: Tussendoortjes

Bericht door Mieke Clark »

Hallo,

Ik ben sinds maandag gestart en die 2 maaltijden gaat goed. Ik eet niet van 19.30 tot 12.00.

Heb om 16.00 wel echt een behoefte aan iets nog, dus dat doe ik op het moment wel.

Daarnaast zoek een een goed drankje ipv wijn. Is een beetje gember siroop (Belvoir Ginger cordial) met spa rood dan een ok keuze?
Dat drink ik dan tijdens het koken. Na het eten wel koffie met melk met een volkorenkoekje of 2. Is dat ok? Lijkt me beter dan chocolade en ik merk dat eerst vervangen met iets minder slechts beter gaat dan ineens stoppen.

Om het een beetje leuk te houden had ik bedacht dat in het weekend bij het diner wel wijn mocht. Past dat binnen het schema?

gr meg
Plaats reactie