Warm nadouchen?

Plaats reactie
Lies
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:11

Warm nadouchen?

Bericht door Lies »

Ben nu al een paar maanden koud aan het douchen. Eerst even warm en dan een paar minuten koud. Mijn man doet ook mee, maar hij doucht altijd na de koude plens weer warm af. Nu vraag ik me af doe je dan het effect van koud douchen niet teniet?
Dank voor het meedenken alvast!
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Warm nadouchen?

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Lies,

Warm - koud - warm doet veel meer dan alleen warm. Dus wat dat betreft is het prima. Wij zijn fan van koud eindigen, zodat het lichaam zelf op gaat warmen. Wat ervaart je man? Vindt hij het lekker? Brengt het hem wat?
nico ursem
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2022, 19:06

Re: Warm nadouchen?

Bericht door nico ursem »

Hi Lies,

Dat ik 3 jaar terug begon met koude training volgens de Wim Hof methode was het advies om te beginnen met warm, koud, warm, koud, 3 sessies maar eindigen met koud. eerste week deed ik halve minuut koud, die week daarop kon ik 1 minuut aan enz. tot ik 10 minuten onder de koude doch stond. Toen ben ik over gegaan naar de regenton met ijskoud water waar ik nu iedere ochtend 5 minuten in zit alvorens de ademhalingsoefeningen van Wim Hof te hebben gedaan. Het geeft mij de gehele dag energie en wit vet word omgezet in bruin vet waardoor de kachel van je lichaam aan staat.
Succes, groet Nico.
Plaats reactie