pijn

Plaats reactie
peter s
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2020, 07:16

pijn

Bericht door peter s »

Hallo,

Als ik de kraan 100% koud zet, voelt het water ook echt ijskoud en ik merk dat ik een soort pijn krijg op de plekken die meest koud water krijgen.
Is dat gevaarlijk/normaal?
Op mijn hoofd is dat dan echt hoofdpijn op die plek, op andere plaatsen zelfde pijngevoel.
Het stopt direct als ik de douche uitdraai.
Hierdoor slaag ik er niet in lang onder de koude te staan, tenzij ik hem minder koud zet, dan duurt dat iets langer.
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: pijn

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Peter,

Ja de pijn is heel herkenbaar. De kunst is om zo rustig mogelijk door te ademen. De pijn wordt snel minder (of verdwijnt helemaal). Het is in ieder geval ongevaarlijk.

Succes!
peter s
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2020, 07:16

Re: pijn

Bericht door peter s »

Bedankt.
Ondertussen wat meer geoefend.
De pijn blijft vooral komen als ik mijn hoofd onder de kraan steek. Na max. 10 seconden komt er hevige hoofdpijn en stop ik. Dit doe ik dus niet zo vaak.
Het rare is dat ik bij het dippen nergens last heb, ook al was het ijswater (wellicht 0°). Mijn hoofd dipt natuurlijk wel niet mee.
Ik vermoed dat de concentratie van de stralen op 1 plek de oorzaak zijn, waar dat bij het dippen overal gelijk is en er geen stromend water maar stilstaand water is.
Onder de douche "roteer" ik dan wat tussen linkerschouder, borstkast, rechterschouder en sporadisch hoofd om de stralen wat te spreiden.
Cindy Thijssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2021, 00:59

Re: pijn

Bericht door Cindy Thijssen »

Die pijn heb ik ook. Bij mij doet mijn huid zelf ook na het koud douchen pijn. Ik moet dan voorzichtig droog deppen en niet zoals na een warme douche gewoon afdrogen.
Ik heb nog nooit gedipt overigens. Durf niet heel goed en zoek nog een geschikte locatie.
Marcel Ursem
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2021, 16:57

Re: pijn

Bericht door Marcel Ursem »

Herkenbaar. Vooral hoofd met weinig haar geeft zoveel pijn dat 25 sec de max is. En dan van nog incl fake haar wassen met beide handen....
Ik kan me niet voorstellen dat dat goed voor je is. Dus geen hoofd meer onder de douche en dan kan ik er tot 10 minuten onder.
Plaats reactie