koud douchen tijdens ziekte

Plaats reactie
Manny58
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2017, 10:17

koud douchen tijdens ziekte

Bericht door Manny58 »

Hi,
Ik douche nu ruim 3 maanden vrijwel dagelijks koud, afwisselend ong een minuut na warm douchen en 1 a 2 minuten geheel koud. Ik voel me er erg goed bij!
Ik vraag me echter af of het verstandig is om dit te blijven doen tijdens een verkoudheid of griep. Kan iemand hier iets over zegen?
Al vast bedankt,
Groet,
Gerard.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: koud douchen tijdens ziekte

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Gerard,

Griep en verkoudheid zijn twee verschillende dingen, bij verkoudheid is er niet veel aan de hand en kun je gerust koud douchen.

Sporten bij griep wordt door arsten sterk afgeraden. Nu is douchen geen sporten dus is zou eerlijk gezegd niet gelijk zeggen dat het niet mag, maar ik zou toch uitkijken. Meer info kun je hier vinden:
https://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep

Met blijde groet,

Rob
BibiV
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2017, 17:33

Re: koud douchen tijdens ziekte

Bericht door BibiV »

Hi,

mijn vraag is een beetje gelijkaardig, maar dan omgedraaid. Dit is de derde keer in anderhalf jaar tijd dat ik van koud afdouchen een gewoonte probeer te maken, en steeds op nieuw krijg ik na een goeie week last van een lelijke hoest. De eerste keer sleepte die een maand aan, en kwam er inhalatietherapie aan te pas om ervan af te raken. Ik vermoed dat dit op de één of andere manier te verklaren is vanuit een reactie van mijn immuunsysteem, maar blijft de vraag of het voor mij dan wel zo'n goed idee is, dit koud afdouchen? Als ik zou weten dat het na verloop van tijd vanzelf over gaat, doe ik gewoon lekker verder, maar ik wil liever niet terug bij de huisarts belanden...

Hebben nog meer mensen hier last van?

Grtz

BibiV
Manny58
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2017, 10:17

Re: koud douchen tijdens ziekte

Bericht door Manny58 »

Hi ik ben absoluut geen deskundige en ik ervaar geen problemen met koud douchen.
Toch ben ik het allemaal wat relatiever gaan bekijken na het zien van het volgende:

https://www.youtube.com/watch?v=C1sA9PTNd84

Misschien heb je er wat aan.

Groet,
Gerard.
Plaats reactie