Nuchter wielrennen

Plaats reactie
Linda42

Nuchter wielrennen

Bericht door Linda42 »

Hoi
Ben nieuw hier en benieuwd naar ervaringen over het wielrennen op de nuchtere maag. Hoe bevalt het, hoe ver ga je in het begin,
Groetjes Linda

Koen - Sportrusten

Re: Nuchter wielrennen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Linda,

De eerste keer is een uurtje op een rustig tempo een goed begin. Nuchter wielrennen kan je heel veel brengen. Laat weten hoe het bevalt.

Chantal1979

Re: Nuchter wielrennen en lopen

Bericht door Chantal1979 »

Koen,
Wat is het advies voor nuchter wielrennen en hardlopen? Hoelang kun je dat doen? Kwa tijd en of afstand?

Ik loop zelf hard en ook wel regelmatig nuchter. Vind het zelf ook wel lastig tot hoelang je nuchter kan lopen, ik kan het zeker wel een uur volhouden als ik langer ga neem ik toch wel iets daarvoor,

Mijn vriend zit op fiets en is van de week zijn eerste rondje nuchter wezen fietsen, het was hem goed bevallen, maar toch is hij ook wel benieuwd hoelang je dit nou kunt doen en wat daar de adviezen voor zijn, tot hoelang is het advies om nuchter te lopen en te fietsen is dus de vraag?

Groetjes chantal

RunningRob - Sportrusten

Re: Nuchter wielrennen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Chantal,

Hier is geen standaard regel voor, dat is iets wat je zelf moet ervaren. Als je niet zeker bent van jezelf ook natuurlijk iets meenemen, voor het geval je toch licht in je hoofd wordt.

Ik heb zelf afgelopen weekend nuchter een halve marathon gelopen, met alleen een flesje water voor onderweg (omdat het 's ochtends al gelijk erg warm was), en dit ging zonder problemen.

Blijde groet,
Rob

Plaats reactie