Pagina 1 van 1

energie tijdens het wielrennen

Geplaatst: 03 jun 2018, 18:40
door Rienk
Ik ben nu 3 dagen bezig met het online programma en aangepast eten / ademhalen. Vanochtend 130km gefietst (8:15 gestart), een stevig ritje. Ontbijt bestond uit roerbak ei met groenten en volle kwark met noten/zaden. Voor mij een test of dit voldoende was voor de hele rit. Al een overwinning dat de eerste 100km lekker gingen (doorgaans toch wel ruim eerder een gelletje of een reepje). Op dat moment was de pijp aardig leeg. Om de - voor mijn gevoel - aankondigende hongerklop te voorkomen heb ik een banaan gegeten. Eigenlijk niet de bedoeling, dus mijn vraag is of er een manier waarop ik de vetverbrandingsmotor aan de gang kan houden, wellicht heb ik teveel van m'n lichaam gevraagd (te veel/te lang in het rood)?

Re: energie tijdens het wielrennen

Geplaatst: 05 jun 2018, 20:11
door RunningRob - Sportrusten
Hoi Rienk,

Dit vooral een kwestie van gewenning. Als je voeding / training op dezelfde manier blijft herhalen, zal je zien dat het steeds beter gaat.

Blijde groet,

Rob

Re: energie tijdens het wielrennen

Geplaatst: 06 jun 2018, 18:48
door Rienk
Thanks Rob, even volhouden dus..! Ik laat het over een paar weken nog even weten ;) Ik ga ervan uit dat hetzelfde geldt voor het algehele energie niveau, das redelijk laag met uitzondering van vrije dagen, bij (geestelijke) inspanning op het werk merk ik dat het einde van de dag nu nog echt welkom is.