mijn schema

Plaats reactie
martijn crombag
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2017, 13:50

mijn schema

Bericht door martijn crombag » 07 feb 2017, 22:27

Ha,

ik start binnenkort met de beginnerstraining voor wielrenners. Ik ga in juli de Maratona dles Dolomiti fietsen maar ben eigenlijk meer een hardloper. Ik ga 12 maart nog eerst de CPC loop doen in Den Haag (halve marathon). Is het wielrennen te combineren met hardlopen (en eigenlijk hockey ik ook nog op woensdag en dat wil ik ook nog graag doen)?
Kortom mijn vraag is hoe het beste verschillende sporten te combineren in het trainingsschema en toch voldoende hersteltijd aan te houden?

Hartelijke groet

Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 4330
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: mijn schema

Bericht door RunningRob - Sportrusten » 07 feb 2017, 22:42

Hoi Martijn,

Focus je op je eerstvolgende wedstrijd en volg dan het schema voor die wedstrijd, dus eerst de CPC. De training voor vogels kijken doe je dan niet en dan kun je die dag fietsen. Als je wilt hockeyen probeer dan op die dag ook een hardlooptraining of fietstraining te doen, zodat je rustdagen ook echt hersteldagen blijven.

Na de CPC kun je dan vol concentreren op het wielrennen.

met blijde groet,

Rob

martijn crombag
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2017, 13:50

Re: mijn schema

Bericht door martijn crombag » 27 mar 2017, 09:53

Goedemorgen,

inmiddels ben ik volop aan het trainen (na de CPC). Het lijkt er op dat mijn trainingsschema plots is veranderd. De schema's in de hartslagzones zijn heel anders dan 2 weken geleden. Andere trapfrequentie, ander trainingsschema,...
Zijn er nieuwe inzichten? Wat is hiervoor de reden?

hartelijke groet
Martijn

aart
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2015, 13:36

Re: mijn schema

Bericht door aart » 28 mar 2017, 23:47

Dag Martijn,

Heb de schema's aangepast om nog meer balans in de zone schema's te krijgen.
Zodat de trainingen en het herstel nog meer in elkaar overgaat. Vandaar dat soms herhalingen of tijdsduur aangepast zijn.
Allemaal met nog steeds het zelfde doel van waar je mee bezig bent; goed voorbereid zijn door inspanning en ontspanning.

Succes en bij vragen zeker even contacten!

Groet Aart

Plaats reactie