hoofdpijn na het lopen

Plaats reactie
Mila Barinova
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2020, 23:02

hoofdpijn na het lopen

Bericht door Mila Barinova »

Help! Ik heb heel vaak hoofdpijn na het lopen. Ik loop nu een klein jaar. Het gaat op en neer. Op een gegeven liep ik een half uur. Toen weer een tijd niet gelopen, ben nu weer rustig aan het opbouwen.
Ik heb al vanaf mijn 16de hoofdpijn. Migraine, spanningshoofdpijn, medicijnafhankelijke hoofdpijn..noem maar op. Dat laatste heb ik overigens zo goed als onder controle, maar moet goed opletten met het slikken van pijnstillers. Gebied rondom mijn nek en schouders is mijn zwakke plek. 1x in de drie á 4 weken ga ik voor 'onderhoud' naar een manuele therapeut. Heb een tijd gekickbokst, ook weer veel koppijn na zoń les. Volgens mij fysio moest ik een andere houding aanleren. Dat heb ik even losgelaten en ben dus gaan lopen.
Ik drink twee liter water op een dag, dus daar ligt het niet aan. Heb mijn loopschoenen al vervangen, wat voor verlichting heeft gezorgd. Maar ik heb nog bijna altijd koppijn na het lopen. Het komt vanuit mijn nek, dat weet ik zeker. Ik probeer tijdens het lopen op mijn houding te letten.
Wat kan ik nog meer doen om die hoofdpijn te voorkomen? Soms ga ik zelfs lopen ondanks de hoofdpijn. Dan heb ik tijdens het lopen nergens last van, maar zodra ik ga uitlopen, keert het in alle hevigheid terug.
Ik hoop dat iemand tips voor me heeft. Bedankt!
groetjes
Mila
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: hoofdpijn na het lopen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Mila,

Doe je ademhalingsoefeningen? Ik slikte vroeger een paar doosjes paracetamol per jaar tegen de hoofdpijn. Toen ik de ademhalingsoefeningen heb ontdekt is dat gedaald naar vrijwel nul..

Vochtgebrek kan ook een oorzaak zijn, maar dat wist je al.

Houding is ook een bekend probleem: probeer je schouders niet op te trekken, houd ze maar bewust laag. Probeer ook eens overdreven ontspannen te lopen, laat je handen maar "wapperen". Houd alleen je armen onder een hoek van 90 graden.
Houd verder je stapfrequentie hoog (160 per minuut of meer).

Meer info kun je ook hier vinden:
https://www.sportzorg.nl/chronische-aan ... /hoofdpijn

Ik hoop dat je hier wat mee kunt? Laat je weten hoe het gaat?

Sterkte!
Rob
Plaats reactie