Hoge hartslag van mezelf met lopen, wat nu

Plaats reactie
Miranda81
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2020, 23:11

Hoge hartslag van mezelf met lopen, wat nu

Bericht door Miranda81 »

Hallo
Ik loop al een jaar of 8. Verschillende afstanden tot 25km. Ik loop 3x in de week en ben niet aangesloten bij een groep. Waar ik eerder maar wat aanklooide loop ik nu het liefst met een doel icm met een schema. Het enige wat nog op mijn lijstje staat is een hele marathon lopen. Nu spreekt het sportrusten mij enorm aan, ook qua tijd en afstand wb trainen. Alleen ik heb al jaren een hele hoge hartslag met lopen, ik zit makkelijk aan de 190, heb verder nergens last van, kerngezond en ook niet kortademig of iets. Hartslag hersteld zich ook weer snel na het lopen. Ik heb eerder geprobeerd om op hartslag te trainen maar dan ben ik aan het wandelen. Nu weet ik dat het verbeterd maar ik heb geen zin in wekenlang wandelen. Ik ben bij een sportarts geweest om te checken hoe of wat met mijn hartslag maar ik had geen afwijkingen, het hoort gewoon bij mij. Maar is het dan voor mij haalbaar te trainen met sportrusten. Ik wil graag hardlopen en niet wandelen. Wie heeft advies voor mij
Vr gr miranda
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Hoge hartslag van mezelf met lopen, wat nu

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Dag beste Miranda,

Heb je al eens geprobeerd om in de verschillende hartslagzones te trainen?
Een hartslag van 190 hoeft inderdaad geen enkel probleem te zijn, maar er zitten altijd zones tussen wandelen en keihard lopen.
Het is goed om die zones te gaan ontdekken.

Als je op een hartslag van 190 loopt, verzuur je dan? Of kun je nog harder dan dat?

Heb je je omslagpunt helder?

https://www.sportrusten.nl/hoe-bepaal-j ... mslagpunt/

Als je dat hebt gedaan, kun je je hartslagzones berekenen en binnen de verschillende zones gaan trainen.

https://www.sportrusten.nl/bereken-mijn-hartslagzones/

Groetjes Janneke
Plaats reactie