Schema

Plaats reactie
Esther Menke
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2020, 21:22

Schema

Bericht door Esther Menke »

Hoi, ik heb 3 jaar geleden een hele marathon gelopen.. toen een jaar niks en daarna af en toe wat.. nu stond ik alweer een maand of 7 stil. Ik wil nu echt weer volgens een schema gaan lopen. Wil afvallen, dus in D2 gaan lopen. Kan ik nu het beste met beginnersschema beginnen (ondanks dat ik denk ik wel langer kan lopen) of toch met het 10 km schema? ik heb wel alles laten meten een maand of 6 geleden.. omslag is 164. D2 tussen 135 en 152. hoeveel snelste tijd 10 km is weet ik niet meer. Kan ik nu wel goed schema laten berekenen?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Schema

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Esther,

Je mag met het 10k schema beginnen, ik schat zo in dat dit beter bij je past.
Bij het 10k schema hoef je geen 10km tijd in te vullen, dus dat is geen probleem :)

Blijde groet,
Rob
Esther Menke
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2020, 21:22

Re: Schema

Bericht door Esther Menke »

Dankjewel Rob!
Anne-Mariedb
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2020, 21:58

Re: Schema

Bericht door Anne-Mariedb »

Goedemorgen,

Ik ga morgen met het programma 5 kilo kwijt beginnen en heb een vraag over de verschillende trainingschema's. Ik loop al enige tijd een trainingsschema voor de 10 km van Evy en ben ondertussen van de 40 trainingen bij training 33 gekomen. Dit houdt in dat ik makkelijk 7 km kan lopen in D2 en ben bang dat het trainingsschema voor de 10 km van Sportrusten te makkelijk is aan het begin, maar de halve marathon weer te pittig ;).
Wat raden jullie aan ? Of kan ik halverwege het trainingsschema van de 10 km instappen?

Hebben jullie ook een traingsschema voor wielrenners? Mijn man gaat het programma ook volgen, maar loopt niet hard.

Ben benieuwd naar jullie adviezen en zie er naar uit om het programma te gaan volgen !

Groetjes,
Anne-Marie
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Schema

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Anne-Marie,

Hoeveel km loop je per week op dit moment?
Anne-Mariedb schreef: 03 mei 2020, 12:28 Hebben jullie ook een traingsschema voor wielrenners?
Je kunt het loopschema nemen, maar trek 10 slagen van je omslagpunt af.
De tijd die je zou doen over het hardlopen doe je vervolgens maal 3, en die tijd ga je fietsen.

Vroeger deed Aart Vierhouten de fietsschema's voor / vanuit Sportrusten, tegenwoordig is dat gescheiden:
https://www.aartvierhouten.nl/

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie