Hoe snel naar je gewenste hartslag

Plaats reactie
Robert36
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2019, 11:53

Hoe snel naar je gewenste hartslag

Bericht door Robert36 »

Hallo, ik ben net begonnen met lopen op hartslag. Ik vroeg me af, als je een gewenste hardslag hebt om op te lopen (bijvoorbeeld marathonhartslag), en je traint een 10km, hoe snel moet je dan in die zone zitten? Want de eerste paar km is je hartslag natuurlijk nog laag. En je kan als een gek starten om maar zo snel mogelijk in de buurt van die 150 te komen, maar je kan er ook veel langer over doen, en dan uiteindelijk toch gemiddeld over de 10km rond die 150 uitkomen. Wat is wijsheid? Hoor graag, Robert
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hoe snel naar je gewenste hartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Robert,

Loop eerst even rustig warm, voordat je met je kerntraining begint. Start dan je hartslagmeter, je laat nu rustig de hartslag oplopen totdat je in de juiste zone zit en dat probeer je vol te houden tot het einde van de training.

Het kan dus best zijn dat je gemiddeld wat lager zit, dat is geen probleem, het gaat erom op hartslag te lopen.

Als je moeite hebt om de hartslag überhaupt te halen, trek aan het einde van het warmlopen dan een paar korte sprintjes, dat helpt om daarna sneller je hartslag te halen.

Blijde groet,
Rob
Robert36
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2019, 11:53

Re: Hoe snel naar je gewenste hartslag

Bericht door Robert36 »

OK super dank!
Plaats reactie