D2, D3?????? Hûûûh

Plaats reactie
N@dine
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2019, 12:17

D2, D3?????? Hûûûh

Bericht door N@dine »

Mijn God, jullie zullen me wel simpel vinden. Nu heb ik het beginnersschema gedownload. Maar ik snap niet wat trainen in D2, D3, laag D3 en al dat meer is. Ook start je dag 1 met 12 minuten........hoe? ( ja je ene been voor de ander zetten en dat herhalen. Maar welk tempo en echt ook HOE? Ik red dat nooooooit 12 minuten in 1 keer)😧☹️😕
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: D2, D3?????? Hûûûh

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Ik begrijp je reactie :D

12 minuten lijkt veel, maar dit doe je dan in een heel rustig tempo. Als je een zweefmoment hebt tijdens het lopen van iedere pas dan is het al goed!
Gaat het echt niet wandel dan een minuut en ga dan weer verder :)

De zones D2 / D3 zijn hartslagzones en die kun je gebruiken als je je omslagpunt weet en met een hartslagmeter traint.
Je omslagpunt kun je hier invullen om achter de zones te komen:
https://www.sportrusten.nl/bereken-mijn-hartslagzones/
Maar het heeft alleen zin om je omslagpunt te bepalen als je al redelijk kan hardlopen:
https://www.sportrusten.nl/hoe-bepaal-j ... mslagpunt/

Dus tot die tijd:
D2 is een voor jouw stevig tempo, maar wel een tempo dat je lang vol kunt houden. In het begin is dit dus nog het moment dat je net zweeft in elke pas, later wordt het wat sneller.

D3 is een snel tempo. Het praten gaat niet of moeilijk. Aan het einde van de D3 training voelt het ook dat je dit niet langer kunt houden.

Als je nog vragen hebt, of ergens mee zit hoor ik het graag!

Blijde groet,
Rob
N@dine
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2019, 12:17

Re: D2, D3?????? Hûûûh

Bericht door N@dine »

Hallo Rob, ontzettend bedankt. Door flink ziek zijn nog niet in de praktijk kunnen brengen maar ik ga mijn stinkende best doen
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: D2, D3?????? Hûûûh

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Beterschap en succes!

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie