Hardlopen in Miracle Morning routine

Plaats reactie
Addy
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 sep 2017, 15:12

Hardlopen in Miracle Morning routine

Bericht door Addy »

Beste allemaal,

Op verzoek van Maarten post ik mijn vraag in de koffie hoek. (Zwart graag, lekker)
Ik ben net begonnen in het boek en zal aankomende week mijn 100 dagen starten. Nog nat achter de oren dus. :D

Erg geïnspireerd door het boek "The Miracle Morning", heb ik al een jaar een ochtend routine. In het kort, sta ik voor dag en dauw op, doe een mindfulness oefening, ga 3 tot 5 kilometer hardlopen, en neem dan mijn leefregels, doelen en agenda van die dag door. Lees een stukje en schrijf een stukje als de tijd het nog toe laat. Deze routine doe ik op MA, DI, DO en VR.

Nu komt de vraag. Als ik de 100 dagen start, betekent dit dan ook dat ik het kleine stukje hardlopen in de ochtend moet laten schieten? Ik vind dat persoonlijk namelijk heerlijk. Maar wil ook gewoon goed mijn 100 dagen training doen zonder te veel hooi op mijn vork te nemen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hardlopen in Miracle Morning routine

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Addy,

Ik neem aan dat je deze stukjes op "vogels kijken" tempo doet?

Dit is een beetje dezelfde categorie vraag als de hardloper die iedere dag 10 km fietst naar zijn werk.

Deze inspanningen zitten zo in je systeem en je lijf is hier zo aan gewend dat je deze buiten beschouwing kunt laten bij je looptrainingen. Dus je doet het 100 dagen programma waarbij je de ochtenloopjes gewoon doet en daarnaast dus de trainingen uit het 100 dagen schema, die dus wel op tempo zijn.

Eventueel kun je de vogels kijken training overslaan, die doe je immers al vaak genoeg, of je vervangt een ochtenloopje door een intensievere training uit het 100 dagen schema.

Succes!

Met blijde groet,

Rob
Addy
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 sep 2017, 15:12

Re: Hardlopen in Miracle Morning routine

Bericht door Addy »

Bedankt Rob, voor je heldere toelichting. Ik ga het proberen, en mijn hartslag vertelt mij wel hoe het gaat. :mrgreen:
Plaats reactie