Met wat voor hartslagmeter loop jij?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Met wat voor hartslagmeter loop jij?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Beste Sportruster,

Ik las een niet al te positief stukje over TomTom op Prorun:
http://www.prorun.nl/borntorun/32335/

Ik loop zelf al jaren met Polar, op dit moment al ruim een jaar met een Polar M400. In het begin had ik wat problemen met synchronisatie maar sinds de USB aansluiting (onder garantie) is vernieuwd doet hij het probleemloos.

Ik lees her en der dat mensen het vervelend vinden steeds op hun pols te moeten kijken hoe hoog hun hartslag is tijdens het lopen. Bij de Polar stel je je training zone in en hij piept als je hartslag te laag of te hoog is. Ik kijk dus nauwelijks op mijn Polar tijdens de training. Hoe zit dat bij andere merken?

Wat voor hartslagmeter gebruikt jij en waarom juist dat merk / type?

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Met blijde groet,

Rob
Michel74
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 feb 2016, 20:05

Re: Met wat voor hartslagmeter loop jij?

Bericht door Michel74 »

Ik loop met een TomTom en moet zeggen dat ik geen problemen ervaar net als in het geschreven stukje, als je hem maar redelijk strak om doet. Ook hier kan je hem laten trillen of via Bluetooth naar de koptelefoon. Zelf heb ik dit uitgezet omdat ik dat een stuk vervelender vind dan een keer per km of wat op m'n horloge te kijken. Koptelefoon gebruik ik overigens ook niet meer veel relaxter zonder muziek of info in je oor.
korz
Berichten: 187
Lid geworden op: 07 nov 2015, 12:40
Locatie: Empel

Re: Met wat voor hartslagmeter loop jij?

Bericht door korz »

Ik heb TomTom nu 2 jaar. 2 verschillende horloges gehad en beide doen ze het prima. Heerlijk om geen band te hebben. Zone prima in te stellen, erg handig voor de trainingen op hartslag. De muziek is helemaal fijn, dus voor mij geen telefoons of muziekspelers meer bij, maar alleen horloge om en bluetooth koptelefoon en lopen maar. zalig!
Lopen met je hart: heerlijk!
AnjaHoog
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:04

Re: Met wat voor hartslagmeter loop jij?

Bericht door AnjaHoog »

Ik loopt met de Garmin Forerunner 305 al een jaar of 8 inmiddels, heel fijn.

Er valt van alles in te stellen, de display heb ik met 4 vakken: tijd, tempo, hartslag en afstand.

Regelmatig overwogen om hartslag via de pols te meten, maar dat wordt door de deskundigen afgeraden.

Een borstband zit dicht bij je hart dus werkt altijd het beste.

Vooralsnog zie ik dus geen reden om iets nieuws te kopen.
Maikel Houweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:30

Re: Met wat voor hartslagmeter loop jij?

Bericht door Maikel Houweling »

Ik heb een tijd met een TomTom runner 2 gelopen.
Helaas beviel die niet helemaal.
Aangezien ik graag van te voren dingen instel zoals bijvoorbeeld een oplopend schema met betrekking tot snelheid blijkt dat dit niet mogelijk is op Tom Tom.
Het is zelfs iets wat al enkele jaren op het forum gevraagd word en toch komt het er niet.
Omdat ik veel langs de weg loop ben ik al druk genoeg met het verkeer in de gaten te houden.
Dan wil ik niet nog bezig zijn met mijn horloge om te kijken hoelang ik nog een bepaalde snelheid moet lopen.

Indien je deze functie niet specifiek wilt raad ik een TomTom echt wel aan.

Maikel
Plaats reactie