Stryd indien geen veters

Plaats reactie
peter s
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2020, 07:16

Stryd indien geen veters

Bericht door peter s »

Hallo,

Indien je loopt met FiveFingers (of andere schoenen) zonder veters, of zelfs op blote voeten, wat doe je dan met Stryd?
Ik las dat de bevestigingslocatie in een beperkte zone is ter hoogte van onderste veters.
Ik las ook over een elastische band als alternatief.
Maar ik vrees dat die snel zal sluiten omdat dit dan onder de zool komt...
Iemand ervaring/tips?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Stryd indien geen veters

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Peter,

Interessant probleem, ik loop zelf nog wel eens met Luna Sandals (nog niet geprobeerd met mijn Stryd), maar hier zit nog een bandje over de voet...
Ik zat even de brainstormen en dacht eraan om te kijken of je hem in je schoen kan doen, maar dan werkt de winddetectie niet dus dat lijkt mij niet wenselijk...

Kun je niet (voorzichtig) twee gaatjes in de bovenkant maken en hier een minivetertje doorheen halen? Of met naald en draad de houder van je Stryd vastnaaien op je schoen? Dat werkt uiteraard niet met blote voeten...

Blijde groet,
Rob
peter s
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2020, 07:16

Re: Stryd indien geen veters

Bericht door peter s »

Hoi,

Ik vond dit: https://support.stryd.com/hc/en-us/arti ... -use-Stryd. Dat werkt met een soort brede elastiek dat je over je blote voet OF over je FiveFinger kan trekken.
Hier een voorbeeld van die band: https://www.amazon.com/Foots-Love-Compr ... B015791XUE
Echter heb ik het nog niet op amazon.de gevonden.
Bovendien lijkt het me dat de onderkant van die rubber band snel kapot zal gaan gezien dit nu de rol van zool speelt.

Ik dacht ook eerder aan een alternatief om een reepje stof op de FiveFinger te naaien waar de Stryd door kan.

Maar voor blootvoets lost dat inderdaad niets op.

Ik vroeg me ook af hoe Stryd zou reageren als je mid-run dan je schoenen (incl. Stryd) zou afdoen voor enkele KM. Dan zal Stryd toch volledig in de war zijn?
En wat als je hem dan niet aan doet op sommige van de loopjes? Dan zijn de berekeningen wellicht niet meer helemaal accuraat/betrouwbaar?

Bedankt!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Stryd indien geen veters

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Peter,

Dank voor het delen van de linkjes!
peter s schreef: 18 mei 2021, 17:42 Dan zal Stryd toch volledig in de war zijn?
Ik heb dit zelf (nog) niet geprobeerd, maar de Stryd registreert echt je loopbeweging. Ik vermoed dat de Stryd je training als twee aparte loopjes registreert. Maar zoals gezegd heb ik dit niet uitgeprobeerd. (Ik heb wel gezien dat als ik een tijdje pauzeer, bijvoorbeeld tussen de wedstrijd en het uitlopen, dat de Stryd dit als twee aparte loopjes ziet.)
peter s schreef: 18 mei 2021, 17:42 En wat als je hem dan niet aan doet op sommige van de loopjes? Dan zijn de berekeningen wellicht niet meer helemaal accuraat/betrouwbaar?
De berekening van je Critical Power zal niet worden beïnvloed (tenzij je heel hard gaat lopen blootvoets, maar daar ga ik dan maar even niet vanuit). Stryd zal wel je "Running Stress Balance" wat te laag berekenen, hij mist immers een gedeelte van je belasting.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie