Run Dip Run Tip?

Plaats reactie
Aad Goudappel
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2020, 21:06

Run Dip Run Tip?

Bericht door Aad Goudappel »

Hoi! Ik ben benieuwd naar tips voor de Run Dip Run. Ik merk nu het kouder wordt dat ik het relatief te lang vind duren voor ik weer kan Runnen na het Dippen. Al met al kost het wat tijd en moeite om nat en koud kleding weer aan te doen om vervolgens nog een 1,5/ 2 k naar huis te runnen. Als je het water uitkomt voel je je warm maar tijdens de tijd die ik gebruik om me weer gereed te maken koel ik naar mijn idee weer te veel af. Hoe doen jullie dat?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Run Dip Run Tip?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Aad,

Goed drogen, en dan eerst de haren en het bovenlijf, en dan gelijk weer een shirt aan, vervolgens de rest afdrogen...

Maar ik denk dat het ook gewenning is. Naarmate de temperatuur niet meer daalt wordt het makkelijker.
Of heb je andere ervaring?

Blijde groet,
Rob
Aad Goudappel
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2020, 21:06

Re: Run Dip Run Tip?

Bericht door Aad Goudappel »

Drogen, je rent toch niet met handdoek? Ik droog wel een beetje met shirt of sokken. Shirt heb ik snel weer aan maar voeten drogen (bang voor blaren, onterecht?) zand of modder verwijderen en sokken of erger compressiekousen weer aan duurt al met al best lang voor ik weer ren.
JoseK
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 nov 2019, 18:52

Re: Run Dip Run Tip?

Bericht door JoseK »

Ik heb dan een sportrugzakje op mijn rug en daarin een dunne hammamdoek (je hebt ook compacte sneldroogdoeken bij de Action) om af te drogen en als het kouder wordt ook een muts (hoofd koelt snel af) en handschoentjes er in.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Run Dip Run Tip?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi,

Ik heb altijd een rugzakje/trailvestje met daarin een microvezeldoekje waar ik normaal gesproken het aanrecht mee poets...

Dat is precies groot genoeg om jezelf genoeg droog te deppen en fatsoenlijk te kunnen aankleden.

Ik draag dan altijd op de heenweg een korte broek met korte mouwen (voor zover dat kan qua weer) en voor de terugweg heb ik een shirtje met lange mouwen mee, dus een extra laagje voor de terugweg.

Groetjes Janneke
Aad Goudappel
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2020, 21:06

Re: Run Dip Run Tip?

Bericht door Aad Goudappel »

Leuk om jullie praktijk te lezen! Ik schaf een hardloop rugzakje aan. Wel eerder mee gelopen, vind het niet perse prettig, maar voor run dip run natuurlijk een uitkomst. Hebben jullie voorkeur voor op welke afstand de dip is; Aan het begin, midden, eind van de run, hoe Lang lopen jullie nog na de dip?
Plaats reactie