Meditatie halverwege

Plaats reactie
maartje Hooiveld
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2020, 10:16

Meditatie halverwege

Bericht door maartje Hooiveld »

Hoi allemaal, hoi Koen,

Ik ben heel blij met het meditatie programma, ik voel sowieso dat het steeds een beetje makkelijker gaat. Maar nog steeds: soms gaat het heel goed en soms wat minder. Ik merk, dat dat ook te maken heeft met stress. Heb ik een boel stress of veel dingen om te doen, dan wordt ik een beetje hyper en kan ik bijna niet ontspannen.
Hebben jullie dat ook wel eens, zo ja, hebben jullie een tip?

Groetjes, Maartje Hooiveld
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Meditatie halverwege

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Maartje, dat is heel herkenbaar. Als je hoofd echt alle kanten opschiet, kan het helpen om eerst de ademhalingsoefening van Wim Hof te doen. Die is heel heftig en daarmee is het voor je brein makkelijker om er met je aandacht bij te blijven. Tijdens de retentie van de oefening van Wim Hof, ervaar je veel ontspanning en daarna kan het mediteren makkelijker gaan. https://www.youtube.com/watch?v=gmGLp_No_s4&t=199s

Maar dat hoeft eigenlijk niet. Je kunt ook gaan zitten en de onrust er gewoon laten zijn. De kunst blijft: objectief observeren en je bewust zijn dat alles vanzelf ontstaat en vergaat.

Kun je hier wat mee?
Kirsten wennemers
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jun 2020, 19:15

Re: Meditatie halverwege

Bericht door Kirsten wennemers »

Hi
Je kan op stressvolle dagen tussendoor 10 min extra mediteren. Dan heb je en een herstelmoment en check hoe het met je gaat en of je niet moet bijstellen die dag.
Kortom stress; meer stilzitten 😄
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Meditatie halverwege

Bericht door Koen - Sportrusten »

Mooi tip Kirsten.

Doet me denken aan een quote van een meditatieleraar: We mediteren 1 uur per dag. Tenzij we weinig tijd hebben, dan mediteren we 2 uur.
maartje Hooiveld
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2020, 10:16

Re: Meditatie halverwege

Bericht door maartje Hooiveld »

dank jullie wel voor de reacties, daar heb ik zeker wat aan!
:)
Maartje Hooiveld
Plaats reactie