Verzuring

Plaats reactie
Sandmo

Verzuring

Bericht door Sandmo »

Hoi ,
Sinds ik met het sportrusten ben begonnen heb ik steeds last van verzurende benen. Mijn looptempo gaat steeds meer omlaag en ik kan niet meer in een ritme komen. Ik doe braaf de ademhalingsoefeningen voor tijdens en na de run. Maar toch loop ik nog steeds niet blijmoedig en relaxt. Over 1 maand zou ik de 1/2 marathon lopen maar ik weet nu al dat het niks word. Heb zondag een 10 km wedstrijd gelopen en ook daar moest ik bij 8 km wandelen omdat mijn benen het niet meer afkonden. Ik baal hier enorm van. Wilde graag blijmoediger kunnen lopen maar het lijkt juist anders uit te pakken.
Wat zou ik hiertegen kunnen doen?

RunningRob - Sportrusten

Re: Verzuring

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoe is het met je rusthartslag? Meet je die en is deze constant?
En hoe is je hartslag tijdens het lopen? Verzuurde benen duid er normaal gesproken op dat je boven je omslagpunt loopt.
Zie ook:
https://www.sportrusten.nl/waarom-is-ru ... hardlopen/
Succes

victor2

Re: Verzuring

Bericht door victor2 »

beste Sandmo

dit klinkt als overbelast.
verleg je prioriteiten.
1 Slaap
Zorg dat je al die dingen doet die je moet doen waardoor je beter en langer gaat slapen.
2 Rust uit
Doe eens een keer niets (ook geen TV of lezen) maw ga minstens 1x per dag je eens een halfuurtje vervelen en probeer daarvan te genieten
3 leg het schema even terzijde
ga precies drie per week 20 minuten joggen Vogelskijken dus. en wees tevreden met de trainingen.

Veel plezier

Victor
www.hardlopenleeuwarden.nl
Sportrusten in Friesland
Leeuwarden

Plaats reactie