Zweet ammoniak

Plaats reactie
ibroek

Zweet ammoniak

Bericht door ibroek » 21 mar 2018, 09:32

Hoi, geen idee of dit hier hoort. Maar ik heb de laatste tijd het idee dat mijn zweet naar ammoniak ruikt na het hardlopen. Ik ben bezig met het 100 dagen programma voor de halve marathon. Gaat goed, al valt het soms niet mee om de hoge hartslag vast te houden, maar dat pas ik dan wat aan. Ik ben niet extreem moe na het lopen.
Zou iets zijn met eiwitten verbranden ipv vet? Hopelijk is het niks en kan ik verder trainen. Alvast bedankt. Gr. Inge.

RunningRob - Sportrusten

Re: Zweet ammoniak

Bericht door RunningRob - Sportrusten » 21 mar 2018, 21:27

Hoi Inge,

Ammoniak duidt op overtraindheid. Neem iets gas terug, sla bijvoorbeeld een training over, dat zal je herstel zeker ten goede komen ;)

Houd je je rusthartslag in de gaten? Hieraan kun je ook zien dat je goed hersteld.

Zie:
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/h ... -training/

Blijde groet,

Rob

ibroek

Bericht door ibroek » 21 mar 2018, 21:57

Hoi Rob,

Bedankt voor je antwoord. Wel een bevestiging van wat ik dacht. Maar ik heb niet het idee dat ik te hard train. Het kost wat moeite om de 168 te halen en vast te houden, maar ik heb voor mezelf bedacht dat 165 ook prima is en dat gaat goed. Ik heb amper tot geen spierpijn en mijn hartslag daalt netjes na het hardlopen. Rusthartslag blijft wel rond de 60-65 zitten, daalt dus niet vanaf het begin.
Ik ga het een paar dagen rustiger aan doen. Kan ik dan lopen met een lagere hartslag of even helemaal niet lopen? Sorry, veel vragen. 😁

RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten » 24 mar 2018, 20:36

Hoi Inge,
ibroek schreef:Kan ik dan lopen met een lagere hartslag of even helemaal niet lopen?
Beide is goed, je rusthartslag kan je ook helpen te ontdekken dat het goed (blijft) gaan.
https://www.sportrusten.nl/een-goede-re ... -te-meten/

Blijde groet,

Rob

Plaats reactie