Biologische gelletjes?

Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Biologische gelletjes?

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ik eet nooit sportvoeding tijdens mijn (korte) trainingen. Maar tijdens de marathon maak ik het mezelf graag makkelijk, door wat extra suikers te eten.

De gelletjes die ik neem doen hun werk, maar het is wel chemische zooi. Heeft iemand ervaring met biologische gelletjes?
Ewreck
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2014, 06:56

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door Ewreck »

Hoi Koen,

Ik maak weinig gebruik van gelletjes. Ik gebruik meestal medjool dadels als voeding en kokoswater als drinken onderweg. Bevalt mij prima.
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ewreck schreef:Hoi Koen,

Ik maak weinig gebruik van gelletjes. Ik gebruik meestal medjool dadels als voeding en kokoswater als drinken onderweg. Bevalt mij prima.
Bedankt voor de tip. Ga ik proberen.
marcelsnaterse
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2015, 10:18

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door marcelsnaterse »

Hallo (marathon) Lopers,

Koen adviseert gels te gebruiken tijdens de marathon. Hebben jullie tips hoe deze mee te nemen tijdens een marathon?

Ik hoor graag tips.

groet,
Marcel
victor2
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mar 2015, 16:19

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door victor2 »

geprobeerd en geslaagd

dunne honing (met citroen) die van de ekoplaza in spuitflacon in een hoekje van boterhamzakje spuiten dichtknopen.
tijdens lopen bijt je het plastic stuk en zuig je het leeg.

je kan zelf de hoeveelheid bepalen.

Er zijn verscheidende artikelen over honing als sportvoeding te vinden op internet.

Victor
renjelekker
www.hardlopenleeuwarden.nl
Sportrusten in Friesland
Leeuwarden
victor2
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mar 2015, 16:19

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door victor2 »

oja meenemen in een flipbelt!

Victor
www.hardlopenleeuwarden.nl
Sportrusten in Friesland
Leeuwarden
marcelsnaterse
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2015, 10:18

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door marcelsnaterse »

Bedankt voor de tip Victor!

Een flipbelt heb ik inderdaad aangeschaft in Rotterdam op de marathon expo. Werkt super.
joantheonlyone
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2015, 09:59

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door joantheonlyone »

Wat late reactie, maar zie deze discussie nu. Als je goede biologische gels wilt hebben moet je deze proberen: http://shop.innerme.eu/pure-power-energy-gel.html

Ze zijn niet zo lekker, maar er zit absoluut geen rotzooi in, allemaal maar natuurlijke ingrediënten. Tot nu toe is dit de enige gel die ik ben tegengekomen die ik wil eten (ik eet geen geraffineerde suiker namelijk en andere zooi).
AnjaHoog
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:04

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door AnjaHoog »

Ik heb deze bio gels vandaag besteld, ziet er goed uit, maar wanneer kan ik ze het beste uitproberen tijdens de training?

Het halve marathonschema gaat maar tot 10km en voor het eggie neem je pas een gel bij 13km (en weet je in de kilometers daarna wat het doet).

Misschien ergens een 16km doen dan tussen het schema door?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Anja,

Je kunt hem nemen bijvoorbeeld op het 5km punt bij een 10km training.

Het gaat erom hoe je lichaam reageert op de gel tijdens de inspanning, of de smaak en de verpakking je bevallen en dat je ervaart hoe je zo'n gel meeneemt en inneemt tijdens de inspanning.

Op welke moment tijdens de training dat gebeurt maakt niet zo heel veel uit, uiteraard niet helemaal aan het begin of het einde :)

Met blijde groet,

Rob
AnjaHoog
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:04

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door AnjaHoog »

Ha Rob, dank!

Morgen beginnen mijn 100 dagen en ik zal er eentje nemen tijdens mn eerste 10km voluit over een paar weken.

Ik laat nog weten hoe het bevalt dan!

Zeer gemotiveerde groet,

Anja
AnjaHoog
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:04

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door AnjaHoog »

Vandaag de innerme gel genomen op 4km van een lage halve marathonhartslagloop van 8km.

Niet vies, niet zoet, beetje muntig, soort vloeibare mentos, prima te doen hoor, best lekker eigenlijk!

Ook totaal geen last van maag of anderszins. Ik houd het bij deze gels.

Dank voor de tips!

Gr. Anja
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door mirjamst »

Biologische gelletjes wil ik ook wel graag proberen, dus heb ik die Innerme gel besteld. Supersnel in huis, nu nog proberen, tijdens een 12km duurloop ofzo.
Er staat op dat het met water vermengd KAN worden, maar is het ook echt nodig om water te drinken direct bij zo'n gelletje en zo ja, hoeveel? En moet dat dan ervoor, gelijk erna of kan ik mijn water gefaseerd tijdens de duurloop drinken?

Heb nog nooit zo'n ding geprobeerd, dus heb echt nog geen idee...
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Mirjam,

Staat dit niet in de gebruiksaanwijzing?

Sommige gels moeten juist met water gedronken worden, andere juist zonder water. :)

Anders zou ik gewoon een bekertje nemen net zoals je zou doen bij een drankpost tijdens een wedstrijd.

Met blijde groet,

Rob
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door mirjamst »

Ha Rob,

Door jouw reactie bedacht ik me dat ik dit natuurlijk ook gewoon aan de verkoper kon vragen. Soms is het zo simpel!
Hij reageerde snel en je mag de gel gewoon puur gebruiken, evt met een slok water erna.

Volgende week denk ik maar proberen dan.

Groeten Mirjam
Stephanv
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2016, 14:58

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door Stephanv »

Ik heb de biogel ook maar besteld voor 1ste marathon in Rotterdam. Hopelijk heb ik er geen last van die gels. Donderdag eens testen..
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Ben benieuwd, laat je weten hoe ze bevallen?

met blijde groet,

Rob
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door mirjamst »

Ik heb die gelletjes inmiddels geprobeerd tijdens een 12-14km training. De smaak was even wennen, maar de gel was toen vooral zo 'vast', dat ik ruim 1,5km bezig was om em op te krijgen. Daarna nog wat andere merken geprobeerd, waarvan 2 gewoon vies en 1 wel lekker en bovendien een stuk vloeibaarder.

Ik denk dat ik op 9 april begin met zo'n biologische, dan heb ik nog de energie om er lang mee 'rond' te lopen. Dan neem ik daarna die andere vloeibaardere gel wel...

Wat ik mij nog afvroeg: jullie hebben het over 3 gelletjes in totaal voor de hele marathon, bij 10, 20 en 30km.
Maar is dat helemaal onafhankelijk van hoe lang je over die kilometers doet? Gezien verwachte tempo betekent dat voor mij dat ik pas na ruim een uur een gelletje zou moeten(/mogen?) nemen, terwijl in de bijsluiters wordt gesproken van minstens 1 per uur, net afhankelijk van het merk. Zou 1 gelletje extra in dit geval nog kunnen, of beter van niet?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Mirjam,

Een extra gel kan geen kwaad.

met blijde groet,

Rob
Stephanv
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2016, 14:58

Re: Biologische gelletjes?

Bericht door Stephanv »

Hallo

Voor wat het waard is, een heb de eerder aangehaalde biogel geprobeerd en een run met powergel.

De biogel bevalt me goed, het is echt een gel maar gaat gemakkelijk binnen, ik heb wel mijn tijd genomen om helemaal op te krijgen. Het "mentos" effect is sterk, mocht voor mij iets minder maar het heeft misschien ook als voordeel dat de luchtwegen goed open blijven. Ik had hem na 7km van een 12km run ingenomen en verder niet veel nadelen gemerkt. Misschien dat dit bij langere afstanden en meerdere innames wel anders is.

De powergel met Fruitsmaak en fruitextract was voor mij veel te sterk van smaak en het irriteerde mijn keel zelfs. Nu loop ik wel al een tijdje met sinusitis maar de biogel werkte juist verzachtend wat hier dus niet het geval was.

Sportieve groeten
Stephan
Plaats reactie